Gå til innhold

forebygging av strekkmerker..


SolRikke

Anbefalte innlegg

Det er nok lenge til vi skal plages med strekkmerker, men jeg tenker om det kanskje finnes noe man kan starte å smøre magen med allerede nå, for å forberede huden og kanskje forebygge strekkmerker. Er det noen som har erfaring med dette? Tenke kanskje å kjøpe vanlig babyolje å smøre på, for å gjøre huden myk, men vet jo ikke så veldig mye om dette emnet..

 

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg gikk opp fra 48 kg til 81 kg i alle mine svangerskap og har ikke et eneste strekkmerke!!!

 

Jeg har hver gang startet i uke 6-7 med å smøre meg inn morgen og kveld med oljer. Alt fra bodyshop til massasjeoljer til oljer ment for gravide hihi.

 

Jeg er overbevist om at det hjelper. Pluss å drikke masse vann. Min farmor fortalte meg at jeg måtte drikke vann for å fortsatt ha fin hud og pupper.

 

Puppene derimot ble ttil to erter hihi så det hjelp ikke på den ;)

 

"elleville dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurte meg inn med alt jeg kom over sist gang. hadde jo halvtomme (eller halvfulle!) bodylotionflasker stående overalt. ikke et eneste strekkmerke (gikk opp 13 kilo)

det sies vel at strekkmerker ofte kommer i arv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt faat tak i krem fra apoteket. Fikk den i gave av min svigerinne som er faramasoeyt.Trofolastin, heter den. Har ingen erfaringer og har ikke peiling paa om det vil virke eller ikke, om jeg kommer til aa faa... Hvem vet vel det. Men jeg tror nok ikke der er noen garanti uansett. Skal da hvertfall proeve aa vaere flink aa smoere i vei, selv om jeg er utrolig lat paa alt av kremer paa kroppen! (kliss!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inlove.....

De sier at strekkmerker er arvelige. i min familie har ingen strekkmerker.

jeg har bare smurt meg med vanlig krem etter jeg har dusja, det gjør jeg når jeg ikke er gravid å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...