Gå til innhold

Ellinor vs Elinor vs Ellinor Johanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6-7 uker til snuppa kommer. Vi har bestemt oss off Ellinor men mannen vil absolutt ha dobbeltnavn siden første heter Jenny Karoline. Han synes Elinor med en L og Johanne etterpå.

Jeg mener bestemt to L'er og at det holder med ett så " tungt" fornavn.

Har du en mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellinor. Ellinor Johanne funker jo greit det også, navn nummer to vil neppe bli brukt i noen særlig grad.

Elinor kommer bare til å bli feilstavet, og så høres det snodig ut.

Skrevet

Bruker dere begge navna på Jenny Karoline da? Jeg mener at Ellinor må skrives med 2 L'er, og i utgangspunktet er jeg ikke begeistret for mellomnavn man ikke har tenkt å bruke. Men hvis dere bruker kun Jenny på nr 1 så ville jeg kanskje tatt 2 navn på nr 2 også. Johanne er jo uansett et nyyyydelig navn. Synd å ikke bruke det. ;oD

Å skrive Elinor blir forresten nesten som å skrive Jeny, så fremst man ikke har tenkt å si Eli nor da.

Skrevet

Bruk to L'er; det er finene. Kan godt ha to navn, men bruk bare ett av dem til daglig. Ellinor har 3 stavelser, så skal du har ett til med to stavelser, så blir det veldig langt når dere skal rope på ungen.

Skrevet

Vi bruker Jenny og Jenny Karoline om hverandre, men hun kaller seg selv kun Jenny. Men Jenny er også ett mer brukt navn, så synes det var greit å ha to navn hvis det feks skulle bli to med samme navn i klassen hennes.

Takk for svar:)

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan dere vil at navnet skal uttales. Etter min mening uttales nemlig ikke Elinor og Ellinor likt, og det er jo temmelig vesentlig.

Skrevet

Vet av ei jente som stava navnet sitt Ellenore, men uttaltes Ellinor! :) Ellinor skal skrives med 2-ler! :)

Ellinor Mathea

Ellinor Marie

Ellinor Merete

Ellinor Mathilde

Ellinor Christine

:)

Skrevet

Så nydelig navn vennen:))) Hun blir nok like vakker som sin søster.

Jeg synes definitivt Ellinor med to L`er.

Også synes jeg det er flott med mellomnavn. Synes Johanne var flott, også liker jeg veldig godt Marie.

Her er det flere som heter Theodor i bl.a Bhg, så han blir bare omtalt med begge navnene i bhg. Vi også bruker det titt og ofte.

Lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...