Gå til innhold

Ang. nye navn: Tristan er eldgammelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ikke hørt om Tristan og Isolde?

"Tristan og Isolde er en legendarisk romanse og tragedie fra middelalderen, gjenfortalt i tallrike tekstkilder med mange og ulike variasjoner. "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den lange tråden er det mange som viser at de ikke vet at det finnes et liv utenfor amerikanske såpeoperaer!

Skrevet

nevøen min heter Tristan,et sterkt og flott navn synes nå jeg. Og det vitner bare om hva slags kluthuer som henger på anonymforum om man ikke har hørt om legenden om Tristan og Isolde. Det er som om å ikke ha hørt om Romeo og Juliet spør du meg....

Greit man ikke synes navnet er fint,smaken er som baken...

Skrevet

Akkurat når det gjelder Tristan er jeg tildels enig... men egentlig synes jeg argumentet om at "navnet er eldgammelt" er ganske irrelevant. For 30.000 år siden var det kanskje noen som kalte ungen sin Grok. I gode gamle dager i bygda jeg kommer fra, var det ei jente som ble født under en storm, og hun fikk navnet Orkana Nordvesta. Både Grok og Orkana lyder nye og rare for meg, selv om de er gamle.

Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv 20.12... *ler*

Skrevet

Tristan er et nydelig navn. Klarer ikke la være å påpeke at i den versjonen som er nærmest den første norrøne oversettelsen heter de Tristram og Isonde.

Skrevet

Min skjønne lille gutt heter Tristan,og om noen ikke liker det så får det være deres sak. Jeg liker ikke alle navn her i verdenn jeg heller,men går ikke å himler med øya eller henger ut av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...