kula1982 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er nå i min 6 uke og jeg har ikke vært sammen med barnefaren lenge, kun ca 2 mnd. Gikk på p-pillene da jeg ble gravid og vi har tatt en avgjørelse sammen om å beholde dette barnet. Ulempen med dette er at vi ikke kjenner hverandre så godt enda, men jeg vet at han er den jeg kunne tenkt meg å delt livet mitt med. Jeg har en sønn fra tidligere forhold og kjæresten min har også en sønn fra tidligere forhold. Er det noen av dere som har erfaringer med dette å få barn så tidlig i et forhold, både på godt og vondt. Takk for svar )))
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg ble gravid etter 1 mnd, men vi ville begge beholde og spesiell han var veldig glad og ikke minst superstolt;) Dessverre mistet jeg i 3 mnd...Men vi var jo begge veldi sikre på at vi ville ha barn sammen så måneden etter at jeg mistet ble jeg planlagt gravid;). Så når nr 1 ble født så hadde vi bare vært sammen i vel 1 år... Dette har gått alledeles strålende. Vi er forlovet og samboere. Vi fikk barn nr 2 for 10 mnd siden, dvs at vi fikk nr 2 etter at vi hadde vært sammen i 3 år, nå har vi snart vært sammen i 4 år;) Alt går supert og vi er en samensveiset liten famillie på 4. Lykke til;))))
Jenny_m Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har vært sammen med kjærsten min i 5 år så det vet jeg ingen ting om men mamma og pappa var sammen i 4 mnd før hun ble gravid med meg og nå har de vært gift i 22 år <3 Jeg tror man får det til om man vil og siden dere begge har barn fra før vet dere hva dere går til og hva som kreves av hverandre når man får et barn sammen.. Ønsker deg /dere uansett masse lykke til uansett hva dere bestemmer dere for
vannmann 76 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg og samboeren min hadde vært sammmen i ca 3 mnd før jeg ble gravid. Det var litt tøft etter sønnen vår ble født, som du sier, så kjenner man hverandre ikke så godt. Vi hadde heller aldri fått noe kjæreste tid sammen. Dratt på ferier bare oss ol. Men man må jo bare ta stilling til hva man vil. Velger man å få et barn sammen, er det verdt å kjempe litt ekstra for forholdet. En ting som er veldig viktig er kommunikasjon. At man snakker åpent om både vanskelige og hyggelige ting. Når nr 1 hadde akkurat fylt 1 år ble jeg gravid igjen, og minstemann var 1 år og 8 mnd, da han ble storebror. (ikke planlagt) Var jo tøft det og, men uansett om man har vært sammen lenge eller ikke, er det en stor omveltning for et forhold å få barn. For oss har det gått veldig bra, jeg er nå gravid med nr 3. Men vi har jobbet mye med å være åpne om det vi føler. Ingen forhold er perfekte. LYKKE TIL:=)
togutter-08og10 Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg ville vel ikke anbefalt noen å bli gravid så tidlig i et forhold, men har det skjedd så har det skjedd. Du er tross alt heldig som har møtt en som vil satse på deg og barnet. Og nå som dere er nyforelsket så prøv å bevar det og snakk mye sammen. Lykke til..
Oppnedx2 Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Ble gravid etter å ha vært ett par i to mnd (kjent hverandre lengre), ikke planlagt selvsagt men for oss ble det en stor glede :-) Kommer helt an på hvem dette skjer med tror jeg. Jeg er så glad for at det skjedde med sambo, og at ting har gått så bra som det har! Kunne jo selvsagt gått til H.... men igjen ,vi er klare for det, elsker hverandre og satser alt på hverandre ! Har termin om 4 uker. .hihi :-)
Plutselig_gravid Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Var i samme situasjon som deg for 2,5 år siden. Hadde kjent min nåværende samboer i 3 mnd da jeg fant ut jeg var gravid. (Jeg har en gutt fra tidligere forhold, han hadde ingen.) Brukte p-piller, tok de til punkt og prikke, så var helt i sjokk.. Vi beholdt barnet, flyttet offisielt sammen etter hvert. Og har det helt fantastisk:) Datteren vår er 1,5 år nå og vi venter nå en til. Er helt SPRØTT å tenke på at vi bare har kjent hverandre i 2,5 år. Føler vi har kjent hverandre hele livet:)
Rosa-07 Blå-11 Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg fant ut at jeg var gravid da vi hadde vært sammen i 6 uker... var 6 uker på vei. Jeg fikk panikk jeg da, men kjæresten taklet det veldig bra og var veldig stolt over å skulle bli pappa. =) I dag er snuppa 2 år og 8 mnd. Vi bor sammen og har det kjempe bra! Når stakkaren "overlevde" å bo sammen med et hormontroll de første 9 mnd av forholdet så tåler han det meste! Selvsagt hadde det vært artig å vært "bare" kjærester, reise og slike ting før vi fikk barn, men har egentlig ikke følt noe stort savn på et området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå