Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Har ikke stikkpiller. Tenkte å gi en halv 500mg paracet..men hvordan? Kan den knuses og puttes i noe? Hun er ikke så lett å få til å spise noe som helst akk nå da.. Tips anyone?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Tipser om noe jeg opplevde da jeg lå på sykehus. En gammel og meget svak dame delte rom med meg. Hun hadde tungt for å svelge og hver gang hun skulle ha medisin av noe slag, ble denne malt opp og blandet i en skje med hennes favoritt syltetøy. Dette kan du jo forsøke. Tenker nugatti vil gjøre samme nytta. Husk at det fremdeles må drikkes litt etterpå, så det når magen og ikke bare halsen. Lykke til!
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Når du knuser er det greit å bruke 2 teskeier (legg tbl i den ene og gni den andre over) Syltetøy, yoghurt, vaniljesaus, osv funker å blande i. Bare vær obs på at paracet smaker høgg. Ikke lov at det ikke er vondt på smak. Ingenting kan skjule forferdelsen helt...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg knuser tbl. i en skje med enden av skaftet på en kniv. Blander i nugatti. Fungerer greit det. Ellers gir jeg flytende i saft eller juice.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Dere som knuser Paracet og gir det til barn? Har dere sjekket at det er greit å knuse dem? Tabletter skal nemlig ikke knuses, de skal løses opp i magen..
Miztery Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Da datteren min var så lita lærte hun å svelge en halv paracet. Syntes hun var for stor for stikkpiller da hun nærmet seg to år..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 hehe...for stor for stikkpiller når hun nærmet seg 2 år????? Hallo? Er det fordi DU synes det er ekkelt? Herregud.....
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Dette er feil, tabletter kan knuses uten problemer. Det er drageer, depottabletter og kapsler en ikke skal knuse.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Ingen barn er vel for store for stikkpiller..
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Glemte enterotabletter, som heller ikke skal knuses...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har to barn som overhodet IKKE får til å svelge tabletter, største er 9 år. Dette finnes det en super enkel løsning på: kjøp paracet mixtur eller smeltetablett. Smeltetablettene smaker godt, mixturen vet jeg ikke for de har jeg aldri smakt på. NO PROBLEMO!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg knuser den og blander den i en kopp sjokolademelk. Det går ned og den syke får i seg ekstra drikke i samme slengen. En vinn vinn situasjon.
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Ikke voksne heller, tar glatt stikkpille framfor brusetablett når tbl er uaktuelt pga halsvondt. Brusetbl er grusomt!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #16 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg gir flytende paracet og så får hun en smarties når hun har tatt den. Sikkert ikke politisk korrekt men eneste måten her i huset ihvertfall. Ber heldigvis ikke om mer enn en.... høres ut som jeg gir parecet ofte.. gjør ikke det men har gått på penecelin også så da brukte vi samme triks. Prøver ellers å unngå paracet det lengste. Vet mange gir når de har feber men man skal ha ganske høy feber før det er farlig.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #17 Skrevet 5. oktober 2010 Trur ikke det er så lurt å ta medisiner med melk pga stoffet i tablettene kan reagere med kalsiumet i melken, og da risikerer man at det ikke virker som det skal. Så du burde vel bruke en god saft i stede.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #18 Skrevet 5. oktober 2010 HI her. Knuste en halv tablett og ga den i en skje nugatti. Allmenntilstanden har vært fin i dag men utpå ettermiddagen lå hun helt apatisk på sofaen og stirret ut i luften og feberen var ikke blitt lavere, så da ble det tablett. Det funket heldigvis. Jeg har også hørt at man ikke skal gi medisiner med melk, så det unngår jeg. Takk for gode råd og tips, alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå