Gå til innhold

Blir dette å juge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte slutte i jobben min pga skade og fikk omskolering gjennom nav. Jeg har nå fullført skolegangen og søker jobber.

Har skrevet utallige søknader men kun en gang blitt kalt inn på intervju. Der ble hele fokuset kun min tidligere skade (som jeg har operert for og kan fint utføre den jobben jeg nå har utdannelse i) og ikke hva jeg som person kan bidra med.

De siste søknadene har jeg unnlatt og fortelle om min bakgrunn med nav, men bare skrevet at jeg følte tiden var moden for å prøve noe annet. ( jeg hadde jobbet i min tidligere jobb i 14 år).

Jeg har nå blitt innkalt på tre intervjuer alt...

Bør jeg nevne i intervjuet skaden og sykemeldingen + arbeidsavklaringspengene eller kan jeg unnlate å si noe.

Syntes det er så trist at jeg blir "dømt" på bakgrunn av noe som i dag overhode er relevant for min arbeidsevne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke at man trenger å oppgi informasjon som ikke er relevant på intervju. Relevant informasjon, derimot, er det best å oppgi.

Så svaret mitt er at nei, det er ikke feil. En annen ting er at så lenge det ikke har noe å si i en ny jobb er det heller ikke så farlig å si det....

Skrevet

Nei, du kan fortelle om det om det er relevant eller om de spør.

Skrevet

Hvis du er skikket til den jobben du søker på så ser jeg ingen grunn til at du skal nevne noe om tidligere skade! Det synes jeg ikke de har noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...