Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det gjør det sa jeg. Sånn lukter vi om vi ikke dusjer eller vasker oss på 4 dager og spesielt når vi svetter så mye som vi gjør på jobb, svarte jeg tilbake. "Gikk det opp ett lys for deg nå eller?" Samboeren min er helt fantastisk på alle måter bortsett fra hygienen. Han er godt overvektig med BMI på 46 og har en tung jobb med mye svetting. Han dusjer når han selv kjenner at det "lukter rumpe" som han selv kaller det og da har han allerede stinket ut alt han sitter på og folk reagerer på at han stinker. Jeg har mast på mye på dette i snart ett år nå, men han sier at det er et slit å dusje og at han blir helt svett av det og føler at det ikke er noe vits i. Han er våt av svette når han er ferdig i dusjen. Jeg har holdt på å gå fra han flere ganger i løpet av dette året pga hygienen hans. Nå håper jeg han fikk seg en oppvekker for jeg klarer snart ikke mer. Er det noen som har noen råd? Han vil jo ikke høre på meg. Han lukt
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Han lukter skikkelig ekkelt og det setter seg i møbler over alt. Det går jo vekk etter en times tid etter at han har reist seg, men det er en eim over hele stuen her etterpå. HJELP ???
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Vist det lukter piss av deg, må du sjekke blæren din;)) Ang mannen din vet jeg ikke, har samme problem med min, har begynt å nekte han å sove i sengen om jeg mener han trenger en dusj jeg da:p
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Herregud. Det er det verste jeg har hørt. ÆSJ! Nei fysj, hadde det vært min mann så hadde han fått valget: Dusj eller flytt! Men du, dere kan umulig ha noe særlig sex eller?!?!?!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Finnes det virkelig oppegående, normale mennesker med så dårlig hygiene?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Om han ikke forstår det nå, så må du bare fortsette Hehehehe... syns det var smart å la være selv, for da får den andre kjenne litt på hvordan det er når andre mennesker stanker At han svetter etter dusj, er ikke det samme som å svette etter flere dager med tungt arbeid og sånt. Ren svette er ikke ekkelt, men det er derimot mange dagers svette. Si til ham at det som faktisk lukter, er bakterier. For det er sant. Han lager gode vekstvilkår for alle slags bakterier ved å holde på som han gjør.....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Han må slanke seg!!!!!!! Feite mennesker som i tillegg lukter vondt blir jeg kvalm av. Sorry, men man er bare ikke glad i seg selv eller livet hvis man ikke får finger'n ut av ræva og gjør noe med egen overvekt. Spesielt når man har barn som trenger både mamma og pappa. Stakkars barn og stakkars deg. Hvis han ikke gjør noe så gå fra han uten å nøle. Kanskje han da får finger'n ut.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Om han har en BMI på 46 vil det si at han veier 150 kg (om han er 180 cm). Er imponert over at han er i stand til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Jo, det luktet PISS av meg fordi at jeg ikke har vasket meg eller dusjet på 4 dager og gått i trusen i 4 dager, for å vise HAN hvordan andre lukter etter å ha gått like lenge. Jeg dusjer normalt morgen eller kveld, hver dag. Uansett vasker jeg meg hver dag. Jeg vet ikke mine arme råd lenger for å få han til dusje hver da. For det trenger han virkelig pga svettingen som det setter seg bakterier i. Vi har sex når han har dusjet ja. KUN da.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Ja det skjønner ikke jeg heller. Vanlige mennesker VIL vel ikke lukte så ille?! Og feit i tillegg da. Unnskyld altså, men jeg takler ikke sånne mennesker. Vis han denne tråden, tar han ikke hintet da heller så begynn å pakk tingene hans!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Åhfyttikatta! Hadde han vært en unge så hadde det vært grov omsorgssvikt, han vil vel ikke at barna skal ta etter han eller?!?!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Dette var ett desperat forsøk. Jeg elsker ham av hele mitt hjerte og han er det beste som har hendt meg etter ungene. For å si det sånn; det han gir meg oppveier for alt annet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #14 Skrevet 5. oktober 2010 Han er 1,70 da. og vipper opp og ned på 133 - 136. Han skal ha slankeopperasjon til sommeren igjen, og jeg tenker at jeg skal holde ut til han har fått av seg kiloene, men om hygienen ikke bedrer seg til da så vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #15 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg mener at dusjer han annenhver dag så unngår han å stinke ihvertfall. Han sier at han ikke kan noe for det, men det kan han. Han kan dusje ofte nok.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #16 Skrevet 5. oktober 2010 :-) Jeg kommer ikke til å kaste ham ut nei, men det må finnes en måte å få han til å innse hvor mye han stinker på. Det var ikke noe kjekt å gå 4 dager uten å dusje eller vaske seg, men nå er jeg desperat her. Våger ikke ta ham med på besøk til folk uten at han har dusjet rett før eller ta i mot besøk heller lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #17 Skrevet 5. oktober 2010 Uff, jeg føler med deg HI. Jeg hadde en sånn samboer som det der, bare det at han hadde ordentlig hygiene ett års tid, og etterhvert så ble det verre og verre. Han kunne lett gå et par uker! Når jeg sa noe så løfta han på armene og slapp stinkbomba løs for å lukte selv, og sa at det luktet ingenting. Min erfaring er at det ikke forandrer seg. Skittgriser tar seg ikke sammen, de blir verre. Hvis det virkelig er sånn at det ikke er noe vits i å dusje for ham, så bør han oppsøke en lege. Det går an å gjøre noe med om en snakker med de rette fagpersonene om det. Jeg gikk fra samboern, han var rett og slett for dum til å skjønne hvordan det påvirket både mitt sosialliv og folk rundt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #18 Skrevet 5. oktober 2010 Dette må være en mann som hater kroppen sin og har gitt opp å gjøre noe med den. Når han lar den forfalle på alle måter, både mht. vekt og hygiene, trenger han profesjonell hjelp. Ta ham med til lege.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #19 Skrevet 5. oktober 2010 Han har dessverre sosial angst pga overvekten og jeg få han ikke til legen. Han tror det hjelper å spraye seg med en halv boks med deo, men da stinker han jo bare enda verre.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #20 Skrevet 5. oktober 2010 Uffameg. Problemet her er ikke armene, men lukten kommer fra rumpa da svetten renner ned der. I hvertfall er det den undskyldningen han kommer med. Lukten kommer derfra i hvertfall. Først trodde jeg det var at han ikke tørket seg skikkelig. Et ømtålig tema å ta opp, men han påstår altså at det er svette. Ikke vet jeg. Men jeg har aldri kjent sånn lukt før. Litt søtlig, men samtidig ekkel!! Har tenkt om det kan hjelpe med sånn avkjølende spray fra apoteket. Litt desperat etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #21 Skrevet 5. oktober 2010 Huff for en situasjon du/dere er i.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #22 Skrevet 5. oktober 2010 ja, det syntes jeg og. Ingen med andre råd enn å gå fra han? Det skjer nemlig ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #23 Skrevet 5. oktober 2010 Finn ut hva som gjør at han ikke liker seg selv. Det må ligge noe bak overvekten og manglende hygiene. Eller send ham til psykolog. Helst det sistnevnte, det er risky å leke psykolog og spesielt for partneren sin, men noe må du jo gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #24 Skrevet 5. oktober 2010 Jo, jeg vet hvorfor, og han har gått til psykolog for det og. Det var dette som gjorde at han la sånn på seg og. 60 kilo på 6 år. Han nekter å gå til psykolog igjen for det er for vondt å rive opp igjen, om og om igjen. Han gikk i 5 år uten at det hjalp. Men han må da kunne dusje for det vel.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #25 Skrevet 5. oktober 2010 Klart han bør kunne dusje, men såpass mangelfull hygiene er ofte et symptom på noe annet, dypereliggende. Det er jo greit å ha i bakhodet når man bearbeider mannen til å skjerpe seg litt på det punktet. Kanskje han bør prøve en annen psykolog/psykiater? Ikke alle er like dyktige. Det er vondt å røske opp i den mentale helsa, men det må det nesten være for at det skal kunne bli bedre igjen. Hils mannen din fra meg og si det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå