Gå til innhold

Kan noen forklare dette til meg:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet inn termindato på min side her som 14 juni.

 

Og får da opp at jeg er i svangerskapsuke 5.

 

På en annen terminkalkulator står det at ejg er 3+5 i dag.

 

Hva er rett?

 

"elleville dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... det samme lurer jeg på!

 

De opererer med forskjellig utregningsmetoder tror jeg..

 

Noen annen med en lur forklaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. da må du nok ha tastet feil på en av dem tror jeg. Du er i uke 5 når du er fra 4 hele uker til 4+6. Når du har gått 5 hele uker og til 5+6 er du i svangerskapsuke 6 osv.

 

Håper dette gjorde deg litt klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, SolRikke.. da forstod jeg det! Ikke så greit for en førstegangsfødende med lite greie på svangerskap generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså siste blødning startet 9 september for å komme med alle intime detaljer her hihi... med en syklus på 23 dager ga det meg termin 14 juni.

 

Men når jeg da regner tilbake så er jo eggløsningen et sted rundt 18-20 sept så da kan jeg jo i himmelens navn aldri være i uke 5? Dvs 4 fullgåtte uker... hmmm rart hihi

 

mye man skal lure på...det er nok angsten for at brudekjolen ikke skal passe som spiller inn her :)

 

"elleville dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det ser ut til å stemme det, husk vi teller svangerskapsstarten til siste blødningsdag, altså 9 sept, og ikke eggløsningsdatoen. Mors uke ligger alltid 2 uker før barnet :) Stemmer dette :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo det ser ut til å stemme det, husk vi teller svangerskapsstarten til første blødningsdag, altså 9 sept, og ikke eggløsningsdatoen. Mors uke ligger alltid 2 uker før barnet :) Stemmer dette :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det ser ut til å stemme det, husk vi teller svangerskapsstarten til første blødningsdag, altså 9 sept, og ikke eggløsningsdatoen. Mors uke ligger alltid 2 uker før barnet :) Stemmer dette :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjorde vel det men jeg henger meg ikke så opp i termindatoen. Alle mine barn kom 2-3 uker før termin så jeg håper jo på det nå også hohoho....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...