☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Aner ikke hva vi skal ha - må ut å handle uansett... Håper noen kan komme med tips, hva skal dere ha til middag i dag da jenter??
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Her blir det kjøttkaker, hjemmelaget brun saus med litt brunost oppi, poteter, surkål og ferske grønnsaker! :-) Og selvfølgelig tyttebærsyltetøy! ;-) Favorittmaten til barna her i huset! :-)
mamma til Armand & Even Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Fisk med kokt poteter og Broccoligrateng. nami nam (:
aprilprinsesse2011 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 her va d marinerte vingeklubber, med pommes frites, salat og bearniesaus til igår var d stekte middagspølser, hvit saus, poteter og gulrøtter i morgen lurer eg på ovnsbakt laks
Knerten's mamma <3 Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 meg1979 så flink du er til å variere maten! Jeg har en mann som hater fisk, og grønnsaker men elsker wienerpølser, og han er generelt kresen, så det er så vanskelig å ha et variert kosthold I tillegg jobber han ofte til sent på kveld, så da blir det litt sent å kokkelere synes jeg. Føler jo litt på den husmor biten nå som vi skal ha barn sammen kan jo ikke unngå fisk lenger da! Og jeg må bli flinkere til å lage sunn og god mat
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 det ble ikke dettei dag da, men jeg er veldig glad i makaronigraten med kyllingpølse ev. kjøttpudding i terninger om man ikke liker pølse (jeg er ikke så glad i det). Har oppi mais, paprika, egg og fløte (tror jeg det var) og fullkornspasta. Man kan egentlig ha oppi hva man vil. mannen skulle være snill og lage rask middag her i gården, ble fiskepinner og chips, ikke akkurat min favoritt, men han prøver hehe.
aprilprinsesse2011 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 flink og flink;O) med en tenåring i huset, må man nesten prøve å variere litt. ho kan til tider virke litt kresen i matveien, men d gjelder stort sett brødmat. ho nekter f.eks. å spise brødskiver på skolen. da er d ikke spist noe når hun kommer tilbake, eller kun en bit... nå spiser hun kun tørr frokostblanding... ho spiser skiver ellers, men nekter d på skolen. påstår ho er blitt lei eller ikke liker d. men til en trøst, er hun veldig glad i fisk. og spør gjerne etter seibiff, torsk, laks, fiskegrateng, osv. nå er vi så heldige å ha havet som næreste nabo, og drar ofte ut og prøver fiskelykken. selv er eg og samboer mest glad i kokt torsk. så vi er på torskejakt, når vi kan. ellers er frøkena mi glad i wok, enten med kylling eller svin. og fiskeboller, fiskepudding, fiskekaker m/hjemmelagd brun saus, poteter, grønnsaker og makaronistuing, kjøttkaker m/brun saus, poteter, ertestuing og tyttebærsylte, menyen kan bli større, men er litt for trøtt til å skrive en mnd-meny;O) rart med denne trøttheta i svangerskapet;O) eneste eg kommer på i farten at ho ikke liker, er kjøttdeig. så d står vel stort sett på menyen, de ukene ho er hos faren sin
Caroline89 Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 I dag hadde vi røkte kjøttpølser med kålstuing og poteter, gadd ikke lage brun saus i dag ;-) I morgen blir det pytt i panne med egg og bacon (er mannen som lager middag). Har også lyst på grønnsakssuppe, fiskekaker og medisterkaker, men bor sammen med verdens mest kresne mann.. :-)
julebaby<3 Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Det ble kylling sweet n sour på meg. NAM! enkelt og billig;)
Mazza** Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Her ble det hakkebøff. brun saus, brokkoli, poteter , tyttebærsyltetøy og sur agurk Kjempegodt! Her i huset er vi gudskjelov ikke kresne For å slippe å lure på hva vi skal ha til middag hver dag, lager jeg middagsmenyer for 6 uker ad gangen, og handler hver mandag. Høres kanskje litt rart ut, men utrolig deilig hele tiden å ha maten i hus, og vite hva som skal lages....vi har fisk minst 2 dager i uka fast og gjerne 1 dag med salat fordi det er godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå