Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Leste kjapt igjennom ett innlegg her ang abort, og hva når bf ikke vil ha barnet. Har ikke mannen NOE han skulle ha sagt? Er det virkelig slik at man skal avstå helt fra sex i fare for å ende opp med ett barn? Å om dere virkelig mener dette, så er det rett for ett barn å vokse opp med en forelder som enten ikke var klar til foreldrerollen eller kanskje ikke ønsker å være noe forelder? Kvinnens kropp, kvinnens valg. Joda, jeg ser den. Men kan ikke disse kvinnene som tar disse valgene tenke over konsekvensene av valget sitt? Det er tungt å være alene med barn, det er nok tungt å være far til et barn man ikke føler seg klar til å få. Det er hjerteskjærende å titte ned på barnet sitt å vite at pappa egentlig ikke bryr seg noe særlig, å at barnet ikke får den familien det fortjener, men både mamma og pappa som elsker det. Kvinner bestemmer over sin egen kropp, men bruk gjerne hodet i tillegg.
Berta_78 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Takk! Kunne ikke vært mer enig, og skrev også innlegg i den andre tråden hvor jeg forsøkte å nyansere bildet for stakkars HI som ble utsatt for popal (er det et norsk ord, forresten?) tilnærming til problemstillingen.
Super-Mish Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Mannen trenger da virkelig ikke å "avstå fra sex", har du hørt om kondom? Til informasjon er det kun her på bim/dib at kondom bare er 20% effektivt.
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Er ikke prinsipielt mot abort, men jeg kunne aldri tatt abort selv og mange andre har det på den måten. Hva er verst? Å få barn eller å leve 60-70 år med sorg og dårlig samvittighet? Om man ikke vil ha barn må man bruke prevensjon. Kondomer er lett tilgjengelig og nesten 100% sikkert.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Og hvorfor får man sorg og dårlig samvittighet? På grunna av holdningene til sånne som deg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Hi her. Jeg ville faktisk ha hatt dårligere samvittighet om jeg hadde tvingt ett annet mennesker til å bli forelder. Jeg ville hatt dårlig samvittighet ovenfor barnet som hele livet hadde savnet pappan sin, enten fysisk tilstedet eller psykisk tilstedet.
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 På grunn av sånne som meg? Denne må du forklare.. Jeg har ganske enkelt sagt hva JEG personlig hadde gjort, ikke hva andre bør gjøre. Jeg har til og med presisert at jeg ikke er prinsipielt mot abort, for å ikke tråkke noen på tærne.... Du bør nok jobbe litt med dine egne holdninger, hvis det er sånn at du mener at alle bør gjøre de samme valgene i livet som deg...
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Det er slik du ser det, og jeg har et annet syn. Rett og slett fordi jeg ikke hadde klart å distansere meg fra fosteret, jeg hadde nok sett på det som barnet mitt fra første stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå