Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Gjelder i barnehage. Er stort sett godt fornøyd med barnehagen. De har gjort litt omplassering av de ansatte der og ho som da har ansvar på gruppa til jenta vår, liker jeg ikke så veldig. Helt grei, men ikke helt 100 syns jeg. Ho virker ikke like engasjert som de andre. Er forresten styreren det her. Har vært flere tilfeller ved levering at ho ikke gidder høre ferdig når jenta forteller noe. I går spesielt. Hun skulle fortelle at hun hadde sett både rev og elg i helga. Og midt i fortellingen, åpner da denne dama døra inn til kjøkkenet og prater med de isteden. Ok, kunne vært en viktig beskjed. Det var det ikke. Men hvis så var, kunne hun da kanskje ha tatt opp tråden igjen med jenta....? Jeg skjønner og at de ikke kan høre på alt alle barna vil si hele dagen. Men akkurat ved levering så syns jeg de kan ta seg det minuttet å høre. Eller? Er som sagt ikke bare denne ene gangen. Får jo helt vondt av den lille som da forteller resten til meg! Jeg viste jo dette. Hva tenker dere? Hvordan er det i deres barnehage? Trenger ikke sure og "voks opp" svar!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er enig med deg. Man skal behandle barn med samme respekt som voksne. Datteren din hadde noe flott å fortelle, og det er helt uholdbart å bare snu seg vekk og snakke med andre før hun er ferdig. Sånn er HELDIGVIS ikke de ansatte i mitt barns barnehage. Det er bare så synd at dette er jo noe som burde falle helt naturlig for alle som jobber i barnehage eller skole, det virer så idiotisk å måtte påpeke denne damens oppførsel: for hvis de ikke gidder å høre et engasjert barn foretelle noe som for henne var veldig stort, da er de ikke interesserte i barn i utgangspunktet, og da er det merkelig at de i det hele tatt velger et yrke med barn. Jeg fikk også veldig vondt av datteren din! Dette er ikke noen bagatell for henne.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg opplever dette stadig, ser det også med andres unger. Har hatt barn i tre forskjellige barnehager og syns faktisk storparten av de ansatte hører alt for lite etter når barna snakker, vet jo ikke om det er slik hele tiden, men ved henting og levering er det i vertfall slik. Opplever også at mange barn samler seg rundt foreldre som kommer å henter og vil prate, virker som de er underernært på å snakke med voksne etter en dag i bhg. Men det er sikkert ikke lett for de ansatte heller når de stort sett er for få ansatte i forhold til antall barn.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Å avbryte, ikke høre etter eller å bare gå midt i en samtale er ganske så frekt og vitner om mangel på folkeskikk. Selv om man kanskje ikke finner det den andre snakker om så interessant så går man bare ikke og er det noe som haster som kan man si "bare vent litt" og ta opp tråden etterpå. Respektløst!
Sweet Amber Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Oi, det er jo megauhøflig uansett alderen på den som snakker. Jeg hadde nok sagt høyt og tydelig til mitt barn at "det der er veldig uhøflig og det må du ikke lære av selv om du ser noen voksne gjør det.Man går ikke midt i en samtale." Hehe, ikke helt på nett hun der da..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Tusen takk for svar begge to! Det varmet:) Det var godt å høre at det ikke bare er meg som overreagerer. Jeg har vært inne på tanken å ta det opp med ped.leder. Uten å si navn på ansatte. Bare nevne at det blir registrert lite interesse for å høre ferdig. Det gjelder heldigvis bare henne og en til sånn delvis der. Tenker også at hun ikke er i rett jobb:/ Jeg skal følge med litt framover og se. Takk igjen:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Hi her. Helt enig med dere. En må da klare å høre ferdig uansett alder og emne som blir snakket om. Det lærte jeg hjemme ihvertfall. Og er akkurat det vi terper litt på her hjemme også nå. Ikke avbryte når andre snakker, og høre ferdig og svare! Håper de får snakket ferdig og får engasjerte svar noen ganger i løpet av dagen ihvertfall våre kjære små.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Uff, fikk vondt for jenta di Vi er veldig bevisste på dette selv også (hjemme) og jeg har inntrykk av at damene på lillegutt sin avdeling gjør sitt beste. Kjenner du de andre foreldrene i barnehagen da? Kanskje det hadde gått an å gå flere sammen og tatt opp dette på generelt basis (altså ikke utpeke enkeltpersoner) i et foreldremøte. Er ikke sikkert de ansatte er så bevisste på dette. Uansett så er det frekt og uprofesjonelt å ikke høre på barna når de snakker....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Sånn er det ikke i vår barnehage. Der observerer jeg når jeg henter mine barn at de prater masse med de andre ungene når jeg kler på min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå