ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 ja nå nærmer det seg med stormskritt og tankene flakser opp og ned.. Vi skal snart igjennom å bli forledre og jommen gleder vi alle oss ikke sant? =)=) herlig tid i møte og ikke minst det som skal skje.. har hørt uttalige fødselshistorier man trudde kun djevelen sjøl kunne gjennomgå og drømmefødsler så dan tanker jeg tenker er jo att : -såklart kjenner man smerter det er jo stort det som skal skje - man får jo hjelp, vi har bra med hjelp her i norge kontra uland osv... - smertestillende er og noe vi nesten kan velge å vrake . og en tanke til jeg bærer på er jo,, att de som forteller det værste av værste opplevelse men like dog har de flere unger og venter baby så såå ille kan det ei være?=) jeg tar ikke lett på det men bare tanker som kanskje kan roa seg litt ned og heller ta og føle på det når det skjer,) flere som har noen gode tanker som kan få en til å slappe av? =) OG det må vel finnes ting som er værre enn å føde .. sånn egentlig.. men endelig "fødeklar" men hvor klar man er vet jeg ikke ;P
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg kjenner at jeg stresser meg litt opp over fødselen, er førstegangs og vet jo ikke helt hva jeg går til.......Bekymrer meg for ting som kan gå galt, og også over smertene som jeg jo vet kommer til å komme. skulle virkelig ønske at jeg kunne klare å slappe av og ta ting som de kommer. Hadde gjort den siste ventetiden mer avslappende og behagelig. For det er jo ingenting annet å gjøre uansett, går jo ikke noe bedre eller værre fordi om jeg bekymrer meg opp og ned. Kommer jo ikke til å gjøre mindre vondt. Syns du Rosakrone har mange fine tanker, skulle ønske jeg også kunne fokusere mer på den måten. Er jo mye sunnere og veldig fornuftig også. Vi er jo faktisk utrolig heldige som skal føde i norge, der det går bra med de aller aller fleste!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Så fint innlegg Rosakrone Mine tanker flyr litt opp og ned.. prøver å tenke som deg, men er ikke alltid det er like vellykket.. Men i utgangspunktet tenker jeg akkurat det samme. Men så er det noen kvelder da (spesielt etter å ha lest skrekkeksempler på fødsler) at jeg får heeelt panikk og begynner å gråte. Men etterpå er alt fint igjen og jeg kjenner faktisk at jeg gleder meg litt til å oppleve dette alle snakker om også.. Så tenker jeg også ofte at det er ingenting som blir bedre av å bekymre seg.. for dette er noe jeg må gjennom uansett hvor mye jeg gruer meg Men med mine av og til skrekktanker ang fødsel føler jeg at det umulig kan væreså ille som jeg forestiller meg.. så da kan jeg jo bare bli positivt ovverrasket?? Jordmor snakket også om sist, at det er en slags smerte. Og at hun ikke vil lyve, for det gjør jo vondt. "en hard dag på jobben" kalte hun det Og at det er bedre at jeg tenker det og heller blir positivt ovverrasket, enn at jeg rosamaler det og får litt småsjokk. Så snakker hun om å jobbe MED smertene.. Hva i huleste mener folk med å jobbe MED smertene lurer jeg på?? Tanker om dette? Det har vel noe med å puste og prøve å holde seg rolig når smertene kommer. Passer litt dårlig for slike som meg som glemmer å puste om jeg gråter eller blir redd hehe.. men samboeren min har lovt å minne meg på det Lykke til! Vi skal nok greie det
butterflyes and dreams Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg venter nr 3 og er fortsatt litt redd for fødselen, gjør jo litt vondt når det står på, men det går jo over så fort du får den lille på magen din! Regner med stor unge, Ca 4,5kg og forige var nesten det hun også. Men Den lille tiden med vondt er det apsolutt verdt! Har ikke brukt noen form for smertelindring på de 2 jeg har fra før, men er åpen for at jeg skal vurdere det hvis jeg synes det blir for vondt denne gangen! Ingen har like fødsler! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå