Gå til innhold

"Må" man ha lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer.. Har skinnpose til vogn, og en pose (ligner på sovepose) fra maxi cosi som passer til bilstolen. Har drykid ammemadrass som ligger i sengen. Hvor/når/hvorfor bruker man lammeskinn?

Får barn i november.

På forhånd takk for svar, fra uvitende 1.gangs.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

jeg kjøpte til nr 1, og har kjøpt nytt nå til nr 2.....selv om jeg ikke brukte de noe særig. Brukte som deg boblepose i vogn og bilstol, og drykid hadde jeg også...og ellers masse andre tepper og pledd..... så det var igrunn ikke ofte jeg brukte lammeskinnet. Men brukte det noen få ganger i starten når han lå på soffan......ved siden av meg:-)

Nå bruker vi det som et fint/mykt teppe ved siden av sengen hans....(2 år)....

Har kjøpt deilig lammeskinn fra Nøstebarn nå også..så får se om det blir mer brukt denne gangen....:-)

Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Kjøpte skinn fra nøstebarn til 900 kr og det ble ikke brukt til babyen. Det luktet sau og jeg syns det var for ekkelt til å ha til en baby. Hunden fikk det som liggeunderlag i senga si. Jeg er generelt ikke så veldig fan av ullprodukter.

Skrevet

Kjør som et svin på en hvilken som helst fjellovergang, så treffer du noen lam. Etter å ha kjørt på noen av dem, stapper du dem i bagasjerommet og flår dem når du kommer hjem. Så har du et lammeskinn.

Skrevet

Takk for svar dere to første :-)

Spesielt stort takk til 12.34.. takk for at du ikke bare kan holde deg unna når folk har seriøse spørsmål. Dust!

Skrevet

Selvfølgelig MÅ du ikke - ungen overlever fint uten.

Jeg hadde ikke til nr 1 og må si at jeg faktisk savnet det. Fikk til nr 2 og har brukt det masse. Bruker det dog bare i vogn og i pulk, men synes det isolerer utrolig bra. Blir fort faldt i vogna, spesielt når du tar ut bagdelen.

Skrevet

Mine to barn har ihvertfall overlevd uten.

Skrevet

Om du vil ha et kan du kjøpe et til våren. Det kan være kjekt å ha i vogna når pose blir for varmt, men det er for kjølig til å bare ligge på madrassen i vogna. Så kan du ha det i sportsvogna neste høst, fint å ha noe varmt under stumpen når barnet skal sitte i vogn ei stund.

Du kan ha det i akebrettet neste vinter, er kaldt på den harde plasten. Du kan ha det i sykkelvogna, i pulken, til pynt i huset, i bunnen av vogna om babyen skal sove inne i vogn(da er pose for varmt), babyen kan ligge på det på gulvet i vinter.... Mange ting man kan bruke lammeskinn til, men man trenger absolutt ikke ha det. Du kan jo ønske deg et i gave om noen spør hva du ønsker deg og du ikke har noe spesielt du trenger, men vil ha noe fornuftig likevel.

Skrevet

Jeg har brukt til begge barna mine, omtrent daglig.

Bruker det som "liggeunderlag" i vogna, med et teppe eller dyne over det meste av året. Barna våre har sovet i vogna på dagtid, og i senga om natta, så det tilbringes mye tid på skinnet:)

Kun om vinteren når det er veldig kaldt bruker vi voksipose i stedet, og da bruker vi ikke skinnet, det blir for trangt oppi der med begge deler.

Men alle har forskjellige rutiner, hvis du ikke kjøper lammeskinn finner du helt sikkert andre måter å gjøre det på. Men min anbefaling er lammeskinn og tepper i ren ull. Det er ingenting som regulerer temperaturen så godt, og holder barnet godt og varmt uten at det blir klamt:)

Skrevet

lammeskin isolerer for kulden som kommer unden i fra. Vi paker jo oppå og oppå og oppå barna. men det kommer kulde unden i fra også. :o)

Skrevet

Takk for svar, 12:38. Må dessverre konstatere at du er fullstendig uten humor, og at du trolig også har mangelfullt utviklede og varig svekkede sjelsevner. Håper du får den behandlingen du trenger.

Skrevet

Såklart du ikke trenger det, de fleste her i verden overlever uten :-). Men det er varmt å legge babyen ned på et korthåret lammeskinn, istedetfor et kaldt laken. Tenker da når de er helt små. Jeg syntes babyen min sov mye bedre på et lammeskinn enn uten. Men til førstemann brukte jeg det ikke. Første var sommerbaby og andre var vinterbaby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...