Gå til innhold

Skal på modningsakupunktur i dag, noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det hørtes litt spennende ut, men har null erfaring, er er ikke spesielt gral i nåler:p

Noen med erfaring, hjelper det i det hele tatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt masse penger på det, men aner ikke om det funker:-). De hun satte mot halsbrann funka ihvertfall. Tør ikke la vær hvertfall.

Skrevet

blir spennende å se om det har noe for seg ihvertfall. Jeg har bare 9 dager til termin da:)

Skrevet

10 her

Skrevet

Jeg tok aku forrige gang. brukte mye penger, men kiddo kom likevel 7 dager over termin. Men fødselen var iallefall effektiv (9 timer fra jeg merket første "mageknip") og aku skal visst hjelpe på det området også. Denne gang dropper jeg akupunktur og kjøpt noen grisedyre støveletter for "pengene" istedet:-) Ungen må jo ut før eller senere, men helst før, he he.

Lykke til! Aku er ikke vondt:-)

Skrevet

Mye koster sånn modningsaku da? Og når kan man begynne med det? Og hvor setter de nålene? Og hvor ofte og hvor mange behandlinger trenger/ får man? :)

Masse spørsmål!

Skrevet

Jeg begynte i uke 38, fikk da bare nåler i hender og føtter. Idag fikk jeg også mange i ryggen, er 2 dager over termin, så nå kunne hun lissom prøve litt mer, for hu var redd for å sette det i gang for tidlig. Dette var 3. behandlingen min, så har hatt en hver uke. Skal få en time til gratis på torsdag hvis han ikke har kommet til da. For hun her pleier ikke behandle flere enn 3 ganger. Jeg har betalt 300.- hver gang.

Om det setter igang fødselen eller ikke blir jo spennende å se da, men uansett skal det hjelpe mot at fødselen blir lettere! så krysser fingrene ;-)

Skrevet

Jeg har tatt i Bergen, og betalte 500 for første konsultasjon. Da var det masse spm og sjekk av tunge. Hun satte nåler i anklene, og leggen, og to i ryggen, samt en fremme på nedsiden av magen. og en i hode for å slappe av! jeg var der ca 50 min.

Neste kostet 300 sier hun. Og nålene er for å hjelpe meg å bli klar, altså vil ikke noe skje dersom jeg ikke er klar mentalt heller sa hun!

Jeg er i uke 37. Vi har satt opp to nye behandlinger...

Skrevet

Det gikk kjempe bra:D Ho jeg var hos har jobbet på fødeavdelingen i mange år, og har drevet privat jordmor praksis siden 2000. Ho spurte om litt forskjellig, og så så ho på tunga mi, hehe.. Så spurte ho om ho skulle sjekke meg nedentil, og hvis det var begynt å bli modent så kunne ho tøye litt hvis jeg ville.

Kom inn på rommet, og hadde nesten avflatet livmorhals, og 1-2 cm åpning. Var ganske moden så ho tøya endel. Merket med engang mens murring i korsryggen, og det har jeg fortsatt, har også fått enda hyppigere kynnere. Har hatt mye kynnere i det siste, så det virker som det har hatt noe for seg:)

Nålene var ikke vonde. Fikk en i hver hånd, nede på bena, en på hodet, en på magen og to i korsryggen. Betalte nesten 600 for første time, og så er det rundt 300 hvis jeg skal ha flere.

Fikk time igjen til fredagen hvis han ikke var kommet, men ho sa det godt kunne skje i natt:)

Ille spent her nå!!

Skrevet

Til Lotta+Spire<3 Fødeklar:D

Hvor er du hen i landet? Flott at du ble sjekket da, jeg vil også vite om det har skjedd noe...

Jeg får høre med henne ved neste time.

Jeg merket ingenting forskjell etter min første aku time.

Skrevet

Novadona:

Jeg bor i Sarpsborg..

Min vanlige jordmor sjekker ikke før termin, men hun jeg var hos i går er driver med både aku og som jordmor, Veldig glad for at hun sjekket meg, ble liksom i bedre humør når jeg nå vet at det er ting på gang:)

Merker vel ikke så mye forskjell etter selve akupunkturen, men hadde mensmurring etterpå, og har kommet dendel brunt slim siden jeg var der..

Skrevet

Eg var på modningsakupunktur sist gravidiet.. eg fekk 14 dagar før termin. Eg er så heldig atte jordmora eg går til setter nåler :) så då får eg da gratis..kjempe fint :)

denna gongen skal eg i uke 38 å glede meg!!

Det som er kjempe viktig er atte du slapper av ette å ha sett nålene.. då får dei best effekt... det gjer godt uanzett om det virkar eller ikkje.. du får avslapping i kroppen.. gled deg :) masse lykke te:)

Skrevet

jeg har tatt akupunktur mot diverse plager før graviditet og nå i graviditeten mot bekkenløsning og modningsaku og har stor tro på det.. det har fungert hver gang og når jeg var på kontroll på sykehuset i sted så har jeg 2 cm åpning og alt var helt modent.. legen trodde ting kom til å skje når som helst nå og synes jeg var mye mer moden enn hva tidsaspektet skal tilsi.. jeg er 38+3.. så ja jeg har absolutt tro på akupunktur og anbefaler det på det varmeste, men vet det ikke fungerer for alle og enhver.. min akupunktør mener jeg har såpass raskt effekt fordi jeg har gått der i flere år så kan jo ha en sammenheng med at det for meg fungerer mens andre ikke..

Skrevet

Så spennende, Da håper jeg det skjer noe hos oss alle tre snart:D

Skrevet

tok modningsakupunktur med førstemann. Vart ikkje lova at fødselen skulle starte noko tidlegare, men at den kunne bli litt raskare og lettare.

Eg fødde 8 dagar etter terminen, men fødselen gjekk så raskt at det var på grensa til styrtfødsel, så denne gongen vågar eg ikkje ta akupunktur.

Er jo ikkje så lett å seie kva som skuldast akupunkturen

Skrevet

Noen sykehus tilbyr dette gratis fra 38 uker ;) Tenkte å bestille time til meg selv i dag... spennende :) Håper det funker litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...