anik25 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Tenkte velge av av disse nå som jeg skal begynne med prevensjon igjen:) Noen som er fornøyd med disse? og ulemper?
Underveis --> Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Hormonspiral er mitt valg. Blødde jo leeeeenge, og spottet. Tok vel over 6 mnd før det var i orden, men da var det også veldig bra med lite blødning hver mens. Jeg blir loco i hodet av p-piller, så det er ikke noe for meg. Nuvaring har jeg forsøkt, og der syntes jeg det var et mas å huske å ta den ut igjen, for så å huske å sette inn en ny, så det var ikke noe for meg.
trebarnsmamma84 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Eg har hormonspiral. Har hatt to blødningar på 2 år no...så veldig fornøgd.... kan og bli gravid med ein gang ein tar den ut. Eg vurderte p-plaster eg då,men med da kan da visst gå lang tid etterpå å bli gravid.
bambi på isen Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Har prøvd p-stav, og var ikke fornøyd med den!! Ble utrolig hormonell av den.
Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Tok p-stav for ein måned siden. synst den er kjempe enkel og greit. gjore ikkje vondt å sette den inn, var gjort på 2 min. har blød pittelitt kvar dar. skikkelig minimens. rekner med det forsvinner heilt snart. (håper eg) merker ikkje at den er inne armen min eingang, litt hormoner å herjer innemellom, men ikkje så gale som eg blir av p-piller og hormon spiralen. Enkleste er bare å prøve seg frem, for det er veldig forskjellig fra person til person
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Syns det var KNALL greit med P-ring. Slapp liksom å tenke på det i 3 uker. Trodde jeg da.. Men min mann kjente den under samleie og det var litt "turn-off". Hadde normale blødninger. Og man kunne utsette mensen 14 dager. Også veldig greit. Nå går jeg på p-sprøyte hvilket er helt nydelig. Litt vondt idet man får sprøyta, men så er det 3 mnd uten menstruasjon uten å tenke på noe som helst! Utenom når man må ta neste da. Har ikke hatt noen bivirkninger heller. Var litt kvalm første måneden men det er over.
Berta_78 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 P-ring: Kjente den i tide og utide, mannen kjente den under sex. P-stav: fikk panikk av at den kvalme staven var synlig rett under huden! (patetisk, I know...) Ble piller på meg igjen.
Gjest thricane Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 bruker nuvaring. er veldig fornøyd med den. synes ikke det er noe vanskelig å sette den inn eller huske å ta den ut, kjenner heller ikke noe til den. tror man bare må prøve den for å finne ut om den passer eller ikke. flotte er jo at den funker selv om du kaster opp, i motsetning til p pillene. hormonene er mye "snillere" med kroppen også.
anik25 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2010 Takk for svar jenter, er så utrolig usikker hva jeg vil ha.... at det skal være så vanskelig og velge altså
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 P-stav her, og er meget fornøyd. Har vel hatt en skikkelig blødning siden jeg satte den inn i mars. ca annahver mnd får jeg litt missfarga utflod et par dager, men det holder med truseinnlegg, som jeg likevel bruker, så man slipper å gå rundt med bind/tampong hvorsom helst og når som helst. Synes den er veldig grei jeg. Ikke merker jeg den heller.
Februargutten Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Ikke det du spurte om, men jeg har brukt p-plaster i noen år og er kjempefornøyd. Setter på nytt plaster 1 gang i uka, og har en uke fri, som på p-piller
Groosalugg Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er veldig fornøyd med p-stav. Har hatt den i et år og har vel hatt blødning bare et par ganger.
Frøken B ღღ Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har brukt Nuvaring. Den er veldig grei for en som meg som sliter med å få tatt tabletter til noenlunde fast tid hver dag. Mannen merka den men det var ikke noe problem. Det som derimot virkelig var et problem var at jeg ble sint, eller SINT! Jeg gikk rundt med sammenbitte tenner, knytta never og ble raskt en stor muskelknute. Var skummel å være i hus med. Jeg kunne bli sint om telefonen ringte eller hva som helst. Jeg brukte den i 3 mnd. og når jeg tok ut den siste tok det ca 14 dager før jeg kjente hormonene slippe taket. DET var godt det. Aldri mer Nuvaring på meg, men jeg har jo også hørt om dem som trives veldig godt med den.
Arb.ledig husmor Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har p-stav, men jeg har mista ALL sexlyst :-(. Vurdere å ta den ut, men vet ikkje ka alternativ jeg har.
Ladybug~N&E Skrevet 6. oktober 2010 #17 Skrevet 6. oktober 2010 hormonspiral fordi da slipper man å tenke prevensjon i hele 5år!!!! fikk satt inn min for 4uker siden og har foreløpig ingen bivirkninger.
LadyLuck & Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 hatt min p-stav i snart 2 år veldig fornøyd. Litt småblødninger siste to mnd, men legen mener det er gr vektnedgang. Men kommer snart til å ta den ut igjenn, og gå tilbake på piller (hadde vært så fint med en liten en om en 18-20mnd tid)
Snuppa! Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Sto ovenfor valget selv for en uke siden, er veldig pysete når det gjelder å putte ting i kroppen, men p piller funker ikke for meg.Etter en prat med gynekolog endte jeg med hormonspiral. Har hatt den i en uke nå og foreløpig er alt supert. Spiral er veldig positivt for resten av kroppen din, den virker lokalt der den skal, den behandler ikke hele kroppen. Lykke til med valget!
rosa og en blå Skrevet 6. oktober 2010 #20 Skrevet 6. oktober 2010 der er slik som Snuppa her sier. spiral virker lokalt, du får IKKE de same bivirkningene som du får av p-piller, p-stav ol. (de gir hormoner til nesen, fingrer, hode osv, men det du trenger er jo bare til eggstokkene) hadde min p-stav i 3 år- heilt greit. ingen blødninger første året, andre året ca en gang i mnd, siste året, blødde i 9 dager så 20 dager uten, og blødde i nye 9 dager. tok den ut, og he no en NY kropp. Hadde alle bivirkningene, humør, vektoppgang (har aldri lagt på meg tidligere, lite sex lyst ol.) har store arr på armen.
Arb.ledig husmor Skrevet 7. oktober 2010 #21 Skrevet 7. oktober 2010 Staven kan man også ha i 5 år (eller i 3 år med den eg har)..
Venja Skrevet 7. oktober 2010 #22 Skrevet 7. oktober 2010 Har hormonspiral. Blødde en del i starten, så litt spotting og siden det kun spotting en og annen gang. Så er fornøyd og tror nok jeg kommer til å velge det igjen. Bivirkninger... vel vektoppgang, men tror egentlig ikke jeg kan tilskrive det spiralen ,
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. oktober 2010 #23 Skrevet 7. oktober 2010 Prøv p-ringen først da vel, det er jo så enkelt og bytte den om du vil ha noe annet De andre er litt mer "permanente". Jeg har p-ring og er fornøyd med den. Setter den inn og tenker ikke noe mer på det på tre uker. Ut en uke, og inn igjen. Dessuten har jeg fått mye mindre mens, og jeg er av typen som blødde gjennom bind og tampong de to første dagene før, samt at jeg hadde mens i 8-9 dager. Nå er den nede i 5 - 6 og har bare "lett blødning". Når jeg bruker p-piller får jeg så ømme pupper at jeg ikke kan ta på de i det hele tatt, men har ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt! Kjæresten klager iallefall ikke over at han kjenner den, men det er mulig han gjør det. Har ikke tenkt noe særlig på det. Dessuten går det ann å fiske den ut om man veit man skal ha sex, så lenge man setter den inn igjen før det har gått 3 timer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. oktober 2010 #24 Skrevet 7. oktober 2010 .. og den værste bivirkningen av alle (jaja, ikke av alle da..men..) er jo at jeg mister sexlyst på p-piller, men har ikke merka noe til det med ringen! :DDDD
Gjest Brooke Logan Skrevet 8. oktober 2010 #25 Skrevet 8. oktober 2010 Hormonspiral, er veldig fornøyd! Litt spotting og småblødning de første månedene, men ikke verre enn at man kan leve med det. Du slipper å tenke på prevensjon i fem år, det er minimalt med hormoner (vesentlig mindre enn p-piller), og blødningene etterhvert blir veldig små eller så og si borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå