Gå til innhold

Royal icing

Alva♂️♂️♂️♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man lage den uten sitronsaft? Jeg har ikke det i hus. Skal lage blå og grønn icing da, så om sitronen kun er for at den skal bli ekstra hvit så går det vel greit da, eller har den en annen funksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så et matprogram med Nigella Lawson en gang der hun lagde royal icing. Hun sa ihvertfall at det kun var for å gjøre icingen enda hvitere,men at det ikke var noe problem å utelate det :-)

Skrevet

Ok, takk, da går jeg i gang uten sitron :-)

Skrevet

Det kommer jo an på hva du skal lage.

Hvis du ikke har sitron i brekkes den veldig lett og blir porøs er mion erfaring.

Likeså gjør glyserin icingen mer strekkende....dvs du kan dra den mer utover ...elastisk er vel rette ordet.

Jeg hadde ikke valgt en icing uten sitron om du vil ha et bra resultat. Men det er min mening ;)

Skrevet

Ok, så det spiller inn på konsistens også altså? Skal egentlig bare pynte noen muffins til barnebursdag med blå og grønn glasur, så trenger liksom ikke å se rålekkert ute heller, fikk bare lyst til å forsøke med icing i stede for vanlig glasur :-)

Skrevet

Da er det bra du ikke har sitron i ettersom den blir steinhard med sitron i hihi.... ikke så kult å spise.

Et tips Alva neste gang:

Aprikoter muffinsene og lag flytende fondant som du dypper muffinsene i...de blir da speilblanke og fine samtidig som aprikosen gir et syrlig lag under slik at det ikke føles så søtt.

Pynt med blomster eller annen strøssel.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...