Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hvor store er de, og hvilken klesstørrelse bruker de? På klærne står det at 74 er 6-9 mnd, str 80 er 9-12 mnd og str 86 er 12-18 mnd, men da jeg var på 1 årskontroll var datteren min 74 cm, og det var visst bare så vidt under gjennomsnittet lang. Hun er nå 14 mnd og vi har akkurat pakket bort str 74 og gått over til å kun bruke str 80. Fikk en vinterdress til henne i str 80, og da ville de egentlig at vi skulle ta str 86 siden hun er 14 mnd nå, men hun drukner jo i den i str 80 jo! På kontrollen sa de jo at hun var helt normalt stor, kanskje bitte litt under snittet, men i følge klesstørrelsene er hun jo tydeligvis knøttliten. Får ikke dette til å stemme jeg. Hvordan er dette med deres barn?
It's all about me Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Det er ikke bare lengden på barnet som har noe å si iforhold til str på klærne. Jeg har en på snart 6 mnd og har allerede pakket bort alle overdeler i 74, og 80 passer akkurat en liten stund til. Han er ikke mye over snittet når det gjelder lengde, men han er stor den andre veien. Så når vidden trekkes ut varer klærne kortere i lengden også. Så jeg kan gjette at jenta di er litt tynn og da holder hver str lengre. De andre barne mine har brukt str 80 og 86 når de var like over året.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Nei, hun er faktisk litt rund og god. Ligger litt over snittet på vekt, og litt under på lengde. Veide 9,7 kg på kontrollen, og det var litt mye i forhold til lengden hennes, men ikke veldig mye. Har skikkelig kulemage og gode valker på lårene sine HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Minsten her i huset er straks14 mnd, ca 80-81 cm lang, og ca 12 kilo. Han bruker stort sett str 86.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå