Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hører sjelden eller aldri om små jenter som heter det, det blir evt. oppkalling etter bestemor. Synes dere det går an?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det synes jeg så absolutt! Bente vil jo være et sjelden navn for en som er baby nå, og man blir fort vant til "voksne" van på barn (to av mine har sånne navn som man liksom ikke tenker kan passe på en baby. Det føltes litt merkelig helt i starten, men vi vente oss veldig fort til det og ble veldig fornlyde med navnene). Og de skal jo tross alt være voksne mesteparten av livet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Å, koselig navn.. Tror folk lengter litt desperat etter slike gode, gamle navn og de vil komme tilbake om noen år. Kanskje jenta di heter det samme som alle "mote-babyene" når hun er 20-30? ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Klart dere kan kalle henne det! Jeg kjenner mange som heter Bente, de er født på 60 og 70 tallet, samme type navn som Hilde o.l., ordentlige navn som ikke er det hippeste akkurat nå, men en deilig avveksling fra Emma og Linnea osv. (Ikke at det er noe galt med de navnene, altså)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Øh ja.På 70 tallet var det mange små jenter som het Bente. Hadde du derimot spurt om en gutt kunne hete det ville svaret vært nei.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Alle barna var jomfruer unntatt Bente, faren kunne ikke vente.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Ja, selvfølgelig kan en liten jente hete Bente. Er ikke mange barn som heter det i dag, men det er jo et helt vanlig navn. Syns egentlig Bente er et koselig navn :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Bente er et av navnene jeg kunne vurdert hadde jeg vært gravid men jente :-) Nydelig navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå