Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Vi har Pamela som et aktuelt navn, etter ei av oldeforeldrene (hun er engelsk). Kommer navnet til å være stigmatiserende for barnet, tror dere? I seg selv er det jo et nydelig navn syns vi, men likevel...?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg tenker med en gang silikon, bleika hår......
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Syns det er ett fint navn, men det henger liksom med noen klisjeer ved det også. Iallefall i min generasjon som er oppvokst med baywatch og andre lettkledde blondiner Er jo kanskje ikke slik for de barna som vokser opp idag. Men man skal jo uansett ikke dømme utifra navn. Liker dere navnet syns jeg dere skal gå for det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Pamela er et nydelig navn og hvis en av foreldrene er engelsk er det nok ingen som reagerer. Hvis derimot begge foreldrene er helnorske tenker jeg også litt silikon, bleket hår, gatebil og at hun antagelig er fra Jessheim.. hehe... Viktig også at etternavnet passer, Pamela Olsen er liksom ikke særlig classy...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Vil anbefale et mer norskklingende navn i stedet for sånne kjendisnavn, som man straks assosierer noe mer eller mindre negativt med. Husk at det er barnet som skal bære navnet sitt videre resten av livet, ikke foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Får håpe familien din har store pupper, og blondt hår, så det går i arv til barnet da!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jepp, blondt hår og puppestellet er i orden hos meg, hehe... Neida, jeg er jo fra Baywatch-generasjonen selv, og hadde jeg hørt at noen andre hadde kalt jenta si dette ville jeg tenkt gatebil og bad taste med en gang. MEN farmor er jo ei veldig stilfull og classy engelsk dame, så for meg er dette et bra navn. Tviler på at vi tør å bruke det, med tanke på at ALLE på vår alder vil tenke én ting.. Bare synd at et så fint navn skal bli ødelagt av sånne assosiasjoner... HI
Kyllingbein Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Tull. Jenta kan vel fint hete Pamela? Det er fint og ikke veldig vanlig i dag. Barna i dag vokser ikke opp i Baywatch generasjonen og de færreste kommer til å vite hvem Pamela Anderson er. Vi voksne vet det selvfølgelig men jeg ville da hvert fall ikke kommentert det til barna mine at. Haha - hun heter det samme som ei puppedame på TV? Ville valgt det jeg. Spes når det er oppkalling. Kjenner to som heter Linda Johansen jeg, gikk i klasse med ei. Og vi gikk på u skolen akkurat når hun var så populær, og glamourmodeller, spes ikke i Norge var særlig vanlig. Noen gutter i klassen måtte selvsagt kommentere det i et par anledninger men det var ikke noe ondsinnet i det og alle likte Linda i klassen veldig godt. Smart og søt jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå