Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 http://www.kk.no/852484/saa-ofte-bor-du-dusje
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 De turte jo ikke akkurat gi noe svar da, annet enn at 3 ganger om dagen var for mye og at annenhver dag sikkert var OK. Problemet er jo ikke hva som er best for helsen. Det er jo stort sett å ikke dusje i det heletatt eller bare en gang i uka eller sjeldnere. Problemet er jo hva som er sossialt akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Men hva som er "sosialt akseptabelt" kommer ikke dalende ned fra himmelen. Det er det vi selv som avgjør, bl.a. med hvor ofte vi selv dusjer, og hva vi forteller våre venner om saken.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Behovet for en dusj kommer i stor grad an på hvor ofte man har sex, og om mannen bruker kondom eller ikke. Får man kroppen full av sæd nesten hver kveld, føler jeg et sterkt behov for å dusje morgenen etter. Vil ikke gå rundt og lukte kjønn hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Er folk så dumme at de ikke klarer å kjenne etter selv når de trenger en dusj?? Har man hatt sex eller vært på trening, så dusjer man umiddelbart. Har man svettet (pga stress eller en varm dag) så bør man dusje. Har man sittet i ro og føler seg ren, hvorfor dusje den dagen? Jeg dusjer hver 2-3 dag, og vasker meg med klut hver morgen. Deo er like viktig som dusjing....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Hos oss dusjer vi hver eneste morgen uansett. Svetter såpass mye i løpet av natta at det er nødvendig. Å stå med en klut og vaske seg både her og der, er utrolig tungvint og faktisk mer tidkrevende enn en dusj, hvor man får såpet inn hele kroppen og skylt av igjen ganske raskt, istedenfor å vri opp en klut diverse omganger for å bli kvitt såpa.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har som regel pleid å dusje annen hver dag. I perioder hver dag! Men nå har jeg flytta til en ny plass, der vannet er kloret, og jeg tåler rett og slett ikke å dusje. Huden min blir skikkelig irritert, og jeg holder rett å slett på å klør meg ihjel! Så nå blir det sjeldnere. Men det lukter ikke vondt av meg av den grunn! Bruk hodet, det finnes ikke noe fasit svar på hvor ofte en skal dusje! Det klarer en å kjenne selv!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Helsemessig er det ikke noe å vinne på å dusjeselv om man har hat sex eller har vært å trening. Deo er som regel helsemessig negativt. Problemet er at vi har blitt opplært til at de naturlige luktene av kropp, svatte og sex er ekkle og noe man skal skamme seg for. Jeg synes det er synd, men det er detsamfunnet jeg lever i, derfor må jeg vaske meg og dusje mer enn det som er bra for kroppen.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Bra sagt 09:53. Du uttrykker mine egne, litt rotete tanker helt presist.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 Jaja, jeg dusjer hver dag jeg da. Jobber med et veiprosjekt og er rimlig møkkete når jeg kommer hjem, svett, støvete, fulla av sand og gjørme/søle. Det holder ikke med en liten vaskeklut da;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå