Gå til innhold

Ikke mens på tre måneder:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått mensen etter at jeg sluttet på p-pillen for over tre måneder siden. Når kan\ bør jeg bestille legetime? Er såååå utålmodig:\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da slår jeg meg sammen med deg:( Idag er fjerde gangen jeg får noe som jeg tolker som en positiv eggløsningstest siden jeg sluttet på p-pilla...Sist trodde jeg var for to uker siden så jeg håpet jo det var en annen test som skulle være positiv idag:( Har også 4ganger fått falske forhåpninger med svak skyggestrek på g-tester.. Begynner å bli så utrolig lei meg..

Tenkte å ringe legen imorra jeg å bestille time, men ble litt usikker når jeg idag fikk nok en positiv el-test og kjenner det stikker på siden nederst i magen mot underlivet..Har du tenkt på når du vil bestille legetime? Kan ikke de i det minste sjekke om man har hatt eggløsning?

Skrevet

Huff så kjedelig da :(((( Håper dere snart får orden på syklusen så det kan bli baby!

Skrevet

Er ikke sikker, men har hørt at det er ganske langventetid når en blir henvist til gynekolog. Derfor vil jeg heller være litt tidlig ute.... Er litt usikker på hvilke undersøkelser som blir gjort hos legen i første omgang. Har også flere ganger fått "positiv" eggløsningstest. Har du fått skyggestrek på billig tester eller clearblue?

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i april, gravid i juni og SA i juli. Fikk mensen etter 6 uker igjen, men nå er det snart 8 uker siden... Har trodd at jeg har hatt EL minst tre ganger i løpet av de 8 ukene, men det er akkurat som om det bygger seg opp til eggeløsning, men så slipper ikke egget? Har bestilt legetime hos fastlegen og skal dit på onsdag neste uke. Vet ikke helt hva legen skal gjøre, men håper jeg kan bli henvist til gynokolog. Tenker det er like greit å bare komme seg til legen for noen råd. Kjedelig å vente...

Skrevet

Jeg joiner deg jeg, C182. Nå har jeg tattt motet til meg og bestilt legetime.... Som sagt, like greit å hoppe i det... Orker ikke tanken på å vente flere mnd hvis jeg skal henvises gynekolog:) Hvordan fungerer dette hos legen? Er det mulig allerede nå å få hormoner som stimulerer syklusen?

Skrevet

Da blir vi tre..Bestiller time imorgen da det var stengt når jeg var ferdig på jobb..Passer veldig bra å få time til uka for da har ferie..Vil ikke til legen i arbeidstida (har helt ny jobb) så da håper jeg de har ledig tid da. Mener legen min er spesialisert på gynekologi så kan være hu kan ta eventuelle prøver og sånn..hvis ikke så er det greit å få satt igang prosessen..Vi får følge med på hverandre og holde hverandre oppdatert:) Håper det blir orden i syklusene våre igjen!!!

Skrevet

Lykke til jenter:) Skal skirve en oppdatering etter at jeg har vært hos legen på torsdag... Håper dere gjør det samme:D

Skrevet

Blir spennende å høre hva dere gjør og får vite hos legen. Jeg har akkurat byttet fastlege pga flytting og at jeg ikke var så fornøyd med hun jeg hadde. Vet ikke om hun var spesialisert på det, men hun tok hvertfall GU noen ganger når jeg var der.

Har lest at man kan ta blodprøver for å finne ut om man har hatt EL. Måler de progesteron eller østrogen da? Får finne ut av hva jeg skal spørre legen om. Jeg skal dit onsdag neste uke. Dere andre får oppdatere og si hvordan det går!

Skrevet

Da er legetimen bestilt..Førstkommende mandag..Så nå er det bare å håpe på at det kan komme noe fornuftig ut av den timen..Har hørt at man kan sjekke om man har hatt el med blodprøve hvis det er innen 9 dager etterpå (skal ikke si noe sikkert her altså) men uansett så passer det hvis det var el jeg hadde igår eller dagen før der.. Mener også å ha hørt at man kan sjekke om man har hatt eggløsning med innvendig ul.. Uansett så får vi jo svar.. Så får vi holde hverandre oppdatert:)

Skrevet

Jeg henger meg på jeg også! Har ikke hatt mensen siden jeg sluttet på p pillene i begynnelsen av mai.. kjedelig!

Har fått time hos gynekolog på tirsdag, så da håper jeg han kan gjøre meg litt klokere i alle fall :) Veldig kjekkt å høre hvordan det går med dere etter legebesøk. ;)

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen idag 2 snart 3? ?? Ble du noe klokere? Fikk du noen svar på det du lurte på??

Skrevet

Hei jenter! Da var det gjort.... ble egentlig ikke så mye klokere hos lege (reknet egentlig ikke med det heller). Tok en gradviditetstest som var negativ (sjokk!) og en del blodprøver som skal si noe om hormonnivået i kroppen.... Avtalte med legen at dersom det ikke skjer noe innen desember skal jeg komme tilbake og få videre utredning.... Men alikevel, nå føler jeg at jeg har krysset en slags grense, og føler meg alikevel et hakk nermere en gradviditet (hvor merkelig det enn må høres ut :P )

Skrevet

Så bra at du føler deg bedre da..Er veldig usikker på hvordan det går hos legen min på mandag, men håper virkelig det er mulig å bli lyttet til vertfall.. Lykke til med videre prøving så håper jeg virkelig at du får eggløsning snart:)

Skrevet

Hei igjen jenter:)

Fikk brev fra fastlegen i dag, gikk veldig raskt! Der stod det at jeg hadde forhøyet prolaktinnivå i blodet, men at det kunne skyldes at blodprøven ikke ble tatt på morgningen. derfor skal jeg tilbake å ta kontroll prøve i neste uke.... på et vis hadde det vært en lettelse dersom det viser seg at det er det høye prolaktin nivået som hindrer meg i å bli gravid. Etter hva jeg har forstått så er hvis dette lett å behandle....

Skrevet

Så kjapt svar da..Det er jo kjempebra..Aner ikke hva prolaktin er for no, men virker ut ifra det du skriver at det kan være noe som hindrer en i å bli gravid?? Bare lurte på en ting.. Blodprøven du tok for å sjekke om du var gravid, tok du den før du gikk inn til legen? Eller tok du den mens du hadde legetime? Lurer så på om jeg skal komme litt før å ta blodprøven føre eller ikke..

Skrevet

Prolaktin er et hormon som i hovedsak blir produsert når en er gravid, styrer blant annet melkeproduksjon. Hvis en har forhøyede verdier skyldes dette ofte en godartet "svulst" på hypofysen, helt urfarlig og kan behandles medikamentelt. Hvis jeg har forstått det riktig:p

Mtp blodprøver må du nok snakke med legen først (det er han som må rekvirere prøvene). Min lege spurte meg litt om hva jeg ønsket med legetimen, om jeg ville ha GU, blodprøver eller bare prate. Siden dette var en relativt ung lege som jeg mest sannsynelig kommer til å treffe i jobbsammenheng ønsker jeg å utsette GU lengst mulig:D Derfor ble det bare blodprøver i første omgang, blir jo positivt overrasket dersom de kan finne årsaken til uteblitt eggløsning med disse (og få behandling for dette etterpå) Lykke til hos legen på mandag! Hold oss oppdatert:)

Skrevet

Må bare spørre mer..Er så spent på imorgen..Tenk hvis hun bare sier at "sånn kan det være når man slutter på pilla så du må bare vente å se" og sender meg hjem igjen..Da kommer jeg til å bli kjempeskuffet.. Testet du om du hadde hatt eggløsning? Vet du evnt hvordan man gjør det? Jeg liker ikke GU i det hele tatt, men hvis det må til for å få svar så skal jeg bite tennene sammen å gjøre det..Føler meg nesten desperat her, men det henger mye sammen med de mange"positive" el-testene som har lurt meg..Så lenge jeg får to tydelige streker på billigstrimlene så må jo kroppen min være istand til å ha el..Jeg produserer jo tydeligvis LH.. BLÆÆÆÆ, er så lei av å vente..

Skrevet

Vet ikke hva di tester for eller hva det viser egentlig.... satser på at legen min tolker og gir meg tilbakemelding:p Men hvis du har hatt EL så skal du jo få mensen to uker etterpå? Man kan vel ikke ha EL uten å ha mensen? Med mindre egget blir befruktet da;) Du fåt bare si til legen din at du ønsker å ta blodprøver og håpe på at hun er såpass forståelsesfull at hun gir deg det du ber om;) Lykke til i morgen i hvertfall! Jeg skal i hvertfall til legen og ta nye blodprøver i morgen tidlig....

Skrevet

Jeg lurer også på hva jeg skal si og be om fra legen. Det kan vel ikke være så mye å spørre om å få ta en blodprøve? Nå virker det som om jeg endelig har hatt EL, hatt høye temperaturer noen dager nå. Men drar uansett til legen på onsdag for å ta en prat...

Skrevet

Huff dette ble nedturens dag:( Jeg hadde i utgangspunktet en svært dårlig følelse før jeg reiste til legen, jeg vet jo egentlig hvordan hun er..Så kommer jeg dit å forklarer situasjonen, "jamen det er jo helt normalt at mensen kan bli utsatt opptil et år etter p-pilleslutt" Forteller om mine el-tester (man kan jo ikke ha el uten å få mensen eller bli gravid): "nei de kan du ikke bry deg om, det er bare tull" og spør om det er mulig å ta en blodprøve for å sjekke hormonene: "nei, det er jo bare tull, de vil jo ikke gjøre noe annet enn å bekrefte det vi allerede vet, at hormonene ikke har ordnet seg enda" MEN, en j..... GU kunne hun ta..Og jeg som hater det, synes det er grusomt ubehagelig og er dårlig i flere timer etterpå:(

Resultatet var at jeg ble sendt derfra med beskjed om å blåse i el-testene, ta ting som det kommer og hvis det ikke skjer noe før til sommeren igjen så kunne jeg ta kontakt igjen..

Ja jeg vet at jeg må ta ting litt som det kommer, men jeg trengte litt sympati, noen som kan fortelle meg at alt er i orden eller ta prøver for å sjekke om det kan være noe.. Ikke en megge som får meg til å føle meg håpløs og sytete...Satt jo og grein i bilen på vei hjem.

Nei, nå venter jeg på at samboeren kommer hjem så jeg kan krype i armkroken hans og furte litt.. Og jeg som trodde jeg ikke kunne bli mer frustrert..HATER DEN DAGEN HER!!

Skrevet

Uff, ikke kjekkt å høre hvordan legen din behandlet deg! Synest det var ganske dårlig av henne...Selvsagt vet man at ting kan ta tid og at man ofte må ta tiden til hjelp, men det er jo ikke derfor man går til legen.. Og siden når ble eggløsningstester bare tull forresten?!?

Får håpe du i alle fall fikk vite noe hjelpsomt av GU? Syns det var lenge du måtte vente hvis ikke mensen dukker opp... du kan jo evt vurdere en privat gynekolog, hvis du føler at legen din ikke tar deg på alvor?

For min egen del har mensen endelig dukket opp helt av seg selv! Seks måneder etter p pille slutt.. så nå er jeg spent på om ting stabiliserer seg. Litt artig at mensen dukket opp to dager etter at jeg bestillte time hos gynekolog :-) Så da måtte det avbestilles!

Skrevet

Huff, hun hørtes helt forferdelig ut! Synes så synd på deg. Greit nok at det sikkert er vanlig og best å vente og alt det der. Men synes hun skal ta deg seriøst når du ønsker å finne ut av ting med blodprøver osv. Jeg hadde vurdert å gå til en privatlege, men det er sikkert dyrt. Håper legen min er litt hyggeligere...

Skrevet

Det verste var at hu ikke sa et ord om det etter GU..Men da tolker jeg det som at alt var i orden..Tok ikke noen prøver eller no, men så tydeligvis ikke noe unormalt..Jeg får bare vente å se da.Hvis ikke det skjer noe før jul så blir det nok privat gynekolog på nyåret..Huff, blir så lei av å vente.. Har to nære venninner som fikk barn i år og hu begge to fikk normal syklus med en gang og begge ble gravide innen tre mnd..Da er det ikke særlig gøy å ha ventet 3mnd bare på mensen:/

Frister jo heller ikke å ha den legen hvis jeg skulle bli gravid heller. Så kan nok være jeg bytter lege innen den tid..

Får gratulere så mye med mensen da..Er rart at etter p-pilleslutt så er den så veldig ønsket..Er aldri det ellers..Men nå som du har fått den så håper jeg du ikke får den igjen og at det heller er en liten spire hos deg.. Prøver dere nå eller venter du på stabil syklus først?

Her koser vi oss som vanlig og blir ikke lei oss om det skjer uten at jeg får mensen først..Det rare er at etter idag så har jeg vært så rar i magen (det kan fint være en reaksjon etter GU også, har hatt det en gang før og da var jeg dårlig resten av dagen..Tror det er litt psykisk) og jeg har hatt svakere el-tester i to dager..Håper virkelig det er et tegn på at kroppen stabiliserer seg og at det kanskje skjer noe de nærmeste ukene.. Eggløsningstestene har jo vært sterkere av andre grunner en el..For jeg er ikke gravid og man har ikke eggløsning i over 4uker..

Nå skal jeg heller ordne meg selv og søke råd her inne.. Føler jeg får mer svar og støtte her inne enn hos legen min.. Hva skulle jeg gjort uten dere jenter:)

Skrevet

Legen din er sikkert hyggeligere enn min... 2 snart 3? fikk jo god støtte hos sin lege.. Tror min lege er ekstrem sær..Håper ikke det er mange flere som henne.. Går nok veldig bra:) Som jeg skrev over så blir det nok privat gynekolog eller lege hvis mensen ikke kommer over nyåret.. Da får jeg heller bare betale litt ekstra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...