Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Sander er et fint navn det:) men jeg bare synes det er vanskelig og se for meg en voksen mann med det navnet. Det er liksom er barnenavn for meg. Syns det på en måte er et litt "barnslig" men fint navn.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Liker ikke "navn" som bare er forkortelser. Liker ikke det opprinnelige navnet, Aleksander, heller.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Likte det ikek for noen år siden, fordi jeg syntes det var en barnslig forkortelse av aleksander. Men nå er det jo ekstremt vanlig da. Som Thomas eller Andreas da jeg vokste opp. 3-4 i hver skoleklasse.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 synes det er koselig og søtt til små gutter, men ikke når de blir store/voksne
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Ser ikke på det som et navn, men en forkortelse. Som Bastian, for Sebastian. Og den liker jeg bedre...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Etter Carosander, Leosander og Theosander, så fikser jeg ikke navnet lenger.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Lille Sander med lyse lokker kan jeg se for meg. Men Sander med skjeggstubb? Nei....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes det er et harry navn som vitner om ressurssvake foreldre med lite ambisjoner for ungene sine. Beklager, men det synes jeg faktisk.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Min Sander er oppkalt etter en eldre slektning. Det er et gammelt navn, men har vært lite i bruk i perioden ca 1900-1990. Det er grunnen til at få kjenner noen voksne med det navnet. Nå er det nesten 7000 gutter/unge menn som er født i 1990 og utover som heter Sander, så om få år vil det være "menn med skjeggstubber" i massevis som bærer det navnet. Synes selvsagt Sander er et helt nydelig navn, det fineste guttenavnet jeg vet om!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Min Sander har gått på to skoler, med ca 400 elever på hver skole. Kun en annen Sander. Ingen i barnehagen heller. Så det er nok store lokale variasjoner.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Hva er poenget med å skrive "et harry navn som vitner om ressurssvake foreldre med lite ambisjoner for ungene sine." ? Kan du ikke bare skrive at du ikke liker det?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har også en sønn som heter Sander, å syns navnet er kjempefint ) Han har gått i 2 barnehager. Det har kun gått en til der med samme navn, men han stavet det Xander. Så jeg har ikke merket at dette er noe poppisnavn. Men det er egentlig lite relevant, for jeg liker navnet.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 13 på dusinet.... Veldig uoppfinnsomt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 Det er det dummeste jeg hører når noen kommer med slike uttalelser om et navn. Virker IKKE særlig ressurssterkt med slike holdninger. Min 12-åring heter Sander. Jeg vil tro at både jeg og min mann har høyere utdanning enn deg som skriver dette. Jeg blir i alle fall skikkelig skuffet dersom du har greid å gjennomføre høyere utdanning uten å skjønne at mobbing av navn ikke hører hjemme noe sted. Forøvrig har jeg utdanning på dr.nivå, og tjener ikke så aller verst heller.Og detervel strengt tatt dette som måler hvilke ressurser en har (statistisk). Og vår flotte sønn er best i klassen i de fleste fag, og ambisjonene hans er det ikke noe i veien med. Og: Jeg kjenner MANGE flotte Sander-gutter!! Og harry er mobberen, ja den som alltid må slenge ut av seg gørr og teite kommentarer....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes det er kjempefint! Et av mine favorittguttenavn
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #19 Skrevet 5. oktober 2010 Godt skrevet, 22.15. Hilsen en godt voksen, høyt utdannet og godt betalt Sander-mamma
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #20 Skrevet 5. oktober 2010 Om du ikke liker kortformer av navn, så har du et problem. Ville blitt litt tungvindt om alle skulle hete fullversjonen av navnet sitt: Karoline (Line), Elisabeth (Lisa), Katarina (Kari), Helena (Lena), Laurentius (Lars) osv...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2010 #24 Skrevet 5. oktober 2010 Liker det veldig godt. Et av mine favoritnavn! Bare litt redd det er for mye brukt, men... er ikke lett å finne fine guttenavn=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå