Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 hadde blitt dyrt for huseieren hvis jeg ga beskjed til kommunen. det er ca 2.10 under taket. komfyren står ved siden av vasken. det er ikke lydtett mellom etasjene. hører når di oppe tisser, har sex.snorker,osv det er ikke bod hverken ute eller inne. har ikke vanlig ytterdør så får ikke innbo forsikring. skal heldigvis flytte om 1 1/2 mnd.
3småtroll♥ Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Greit du skal flytte da, men det er vel ikke ulovlig å ha det lytt mellom leilighetene eller ikke ha bod?
Neijasså... Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 - 2.10 er lovlig takhøyde, grensen går ved 2 m - Komfyren ved siden av vasken er ikke lurt, men er det lovstridig? - er ikke krav om at leiligheter skal være lydtette, alle i blokk hører da lyder fra naboen. - bod bør det være, men er det lovstridig? - Hvorfor leide du et sted der det ikke er skikkelig ytterdør? Kommunen bryr seg katta hvis du melder fra om slikt småtteri. Det eneste de evt. tar affære på er brannsikkerhetsmessige mangler.
It's all about me Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Man kan søke om unntak for regelen om minimumhøyde under taket. Kommer det inn en viss mengde lys i forhold til str kan den bli godkjent til spesielt formå uansett. Og å være lytt er vel ikke forbudt. Det resterende aner jeg ikke hvordan det er med.
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Tror du tar feil, Neijasså, kommunen bryr seg hvis HI sier i fra om hvordan leiligheten er. Og jeg mener hun bør gjøre det, men jeg hadde venta til jeg selv hadde flytta ut, hvis jeg var henne :-)
Neijasså... Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Det spørs nok helt på kommunen... I en stor by så ville kommunen neppe brydd seg, mange eksempler på det! Men er det en mindre kommune så er det selvsagt en annen sak. Men er nok lurt å vente til hun er ute av leiligheten, ja. ;o)
Pirkeanonym Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Det hadde vært stor mangel på utleieleiligheter hvis alle skulle vært godkjente. Tviler på at kommunen ville tatt affære. Det eneste som skjer med utleier er at han evt får brev om å gjøre utbedringer ift gjeldende regler:-)
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 dette er regler stavanger kommune opererer med •Minimumskrav til brannskille mellom leiligheter horisontalt og vertikalt. •Lydkrav mellom leiligheter. •Vinduer skal gi dagslys og utsyn til for varig opphold. •Netto romhøyde bør ikke være under 2,4 meter. •Rømningsvinduer skal ha minimum bredde på 0,5 meter og minimumshøyde på 0,6 meter. •Leiligheter skal ha minimum 5 m² utvendig sportsbod og 3 m² innvendig bod. •Etablering av ny boenhet er søknadspliktig og må utarbeides av fagfolk som kan godkjennes for ansvarsrett innenfor de forskjellige områdene
Gjest Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Men de foreskriftene gjelder vel nye leiligheter? Tror ikke alle de gjelder for de som allerede er bygd! (Men redningsvei og min takhøyde og slike ting finnes det regler for på "gamle" leiligheter også!)
Pirkeanonym Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis det er i Stavanger du bor så kan det være at du er "heldig". Kommunen sender i disse dager ut rundt 3000 brev til folk som leier ut ulovlig, mulig at utleieren din også får et brev? ;-) I brevet står det at de må utbedre leiligheten innen en viss frist.
mer enn bare mor Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 hvorfor i alle dager leide du leiligheten hvis leligheten ikke er lovlig bygd og dette plager deg? for all del, syns det er altfor masse useriøst på utleiemarkedet men man bør jo selv sette seg inn i leiligheten man evt skal leie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå