Gå til innhold

er spent på hva jordmoren sier imorgen!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

forsto det sånn att denne gangen ville hun sjekke om jeg har begynt å få åpning og/eller om jeg er moden... =) Har hatt veldig mye kynnere, og hodet er langt nedi bekkenet. Derfor ville hun sjekke:)

Er kjempespent!

Har 2 uker igjen til termin, men hun trodde ikke jeg kom til å gå til termin.. men d tar jeg med en klype salt;)

Men er jo uansett greit å vite om d har begynt å åpne seg eller om kynnerne ikke har påvirket noe.

Spent!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme her!!! :D

Er 37+3 i morgen og har time til JM....hun sa forrige time at hun i morgen skal sjekke hvordan stå er nedentil, kjempespennende!

Har aldri "gledet" meg til en slik undersøkelse før.. :P

Masse lykke til! :)

Skrevet

hehe, nei d er første gangen jeg "gleder" meg til å bli undersøkt nedentil:P

Jeg er 38+1 imorgen=)

Masse lykke til til deg også! :)

Skrevet

er det vanlig at dem sjekker det når det er 2-3 uker igjen?

skal på kontroll i neste uke, da jeg er 38+1 så hadde vært greit å vært litt mentalt forberedt på det =p

Skrevet

er egentli usikker.. ble ikke sjekket sist jeg gikk gravid. Men jeg spurte ikke heller da..

Nå skal hun sjekke fordi jeg har hatt så mye kynnere/nedpress.. og fordi hun tror fødselen kommer til å gå kjapt, så da er d jo greit å vite om d er bjynt å bli noe åpning.. =)

Du kan jo bare spør, så gjør hun det sikkert=)

Skrevet

Nå burde man jo få et lite "forvarsel" før en slik undersøkelse, har jo litt med den mentale forberedelsen...

Jeg blir nok sjekket fordi jeg også har hatt en del kynnere og nedpress....samt at forrige fødsel gikk så fort og vi har 2 timer til sykehuset! :)

Skrevet

Tror ikke det er vanlig med slike undersøkelser når det er såpass som 2-3 uker igjen til termin nei. Er nok som de over sier her, at det trengs en grunn. Min jordmor gjør det ikke, tror det egentlig er slik at man helst skal unngå det mest mulig. De sjekker heller ikke åpning så ofte under fødsel, er min erfaring, pga fare for infeksjoner og slikt.

Selv skal jeg til kontroll på sykehuset om noen dager, og da er jeg 40+1, da skulle legen sjekke moding. Men jeg har blitt følgt opp tett de siste mnd, pga stort barn og ruptur sist.

Skrevet

Skjønner godt du er spent!!!

Jeg også :) Ble undersøkt forrige onsdag etter eget ønske (38+2). Var moden, myk og utflatet, hadde 1 cm åpning som ble tøyd til 1,5cm...i tillegg fikk jeg modningsakupunktur for 4. gang. Resulterte i litt ekstra kynnere ut dagen, men prinsen er nok ikke helt klar og lar vente på seg.

Imorgen er jeg 39+1 og mer enn klar for å få ham ut. Håper virkelig en ny tøyerunde vil gi resultater :) :) :)

Men - til de som er engstelige for dette - det skjer etter eget ønske og er ikke noe du må. Jeg venter en stor gutt og er så dårlig i bekkenet, derfor vil jeg helst bli ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...