Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dine klær:

Det første barnet - Du begynner å bruke mammaklær straks gynekologen har fortalt at du er gravid

Det andre barnet - Du bruker dine vanlige klær så lenge som mulig

Det tredje barnet - Dine vanlige klær er også dine mammaklær

Barnets navn:

Det første barnet - Du smugleser alle navnebøker som finnes og øver deg på å uttale og finner ulike måter

å stave dine favorittnavn på

Det andre barnet - Noen må jo oppkalle barnet sitt etter tante magda, ikke sant? Hvorfor ikke du...

Det tredje barnet - Du slår opp i en bok, peker tilfeldig på et navn, og VIPS, barnet heter Karl Rutger!

Forberedelser til fødsel:

Det første barnet - Du gjør pusteøvelser regelmessig

Det andre barnet - Du gidder ikke gjøre pusteøvelser fordi du husker de fra forrige gang, og det funket ikke

Det tredje barnet - Du ber om å få bedøvelse i åttende måned

Barnets klær:

Det første barnet - Du bretter alle klærne pent sammen og sorterer de etter farge i babyens eget lille skap

Det andre barnet - Du sjekker om alle klærne er rene, og kaster bare de med de største og synlige flekkene

Det tredje barnet - Hvorfor kan ikke guter også bruke rosa??

Ting å uroe seg for:

Det første barnet - Ved minste tegn på at alt ikke er som det skal - et kort lite skrik- så tar du opp babyen

Det andre barnet - Du tar ikke opp babyen før den gråter så høyt at den kan vekke førstefødte

Det tredje barnet - Du lærer treåringen din hvordan man trekker opp mekaniske leker

Aktiviteter:

Det første barnet - Du tar med babyen på svøming, gymnastikk og baby treff

Det andre barnet - Du tar med babyen på babygym

Det tredje barnet - Du tar med babyen når du skal ut å handle

Om å gå ut:

Det første barnet - Første gangen du overlater barnet til en barnevakt, ringer du fem ganger i løpet av kvelden

Det andre barnet - I det du går ut døren husker du å legge igjen telefonnummer du kan nåes på

Det tredje barnet - Du sier at barnevakten kan ringe hvis blodet flyter

Hjemme:

Det første barnet - Du tilbringer nesten hele dagen på å beundre babyen

Det andre barnet - Du tilbringer en stor del av dagen på å passe på at din førstefødte ikke knuffer babyen

Det tredje barnet - Du tilbringer en stor del av dagen på å gjemme deg for barna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Skulle tro at mitt første barn var mitt andre;)

Skrevet

Høhøhø....verste er at det er fanden ikke så forbanna langt fra sannheten heller....hoho.....er trebarns mamma selv..kremt...

Skrevet

Og må ikke glemme:

Førstemann bades hver dag.

Andremann en gang i uka

Tredjemann støvtørkes før jul og påske

Smokken til førstemann blir kokt hver gang den har vært i kontakt med noe annet enn babyen

Smokken til andremann skyller man kjapt, evt. sutter av driten

Tredjemanns blir rista så de største sandkornene/hybelkaninene detter av

;o)

Skrevet

Ha ha, mye sannhet der ja ;)

Stakkars lillebror - he he...

Skrevet

haha! Utrolig bra, har du skrevet det selv?

Skrevet

Jeg sitter og leg så jeg griner..

Skrevet

Hahaha! Ja, det er jo vitterlig sånn det er, nesten! Jeg har bare to foreløpig, men herlighet så mye mer avslappet jeg er denne gangen. Har ikke tall på hvor mange ganger hver dag jeg tenker "Æh, det går nok greit!" Med førstemann var det mer "Hyyyyyl, hva om hvis atte ditt og datt!!" ;)

Skrevet

10hi- passer godt ja;)

Kjenner meg igjen ja- med alle 3:)

Skrevet

Ikke skrevet det selv, nei. Fant det på babyverden.no, og syntes det var så festlig at jeg måtte kopiere den. Bra den med badingen og smokkene også:-D

Skrevet

Haha!

Ler så jeg griner!

Det er pinade meg en sannhet satt på spissen vettu:p

Flere gode nedover her også!!

Skrevet

Jeg er nr 3 i søskenrekka. Ikke rart at jeg er blitt som jeg er blitt...!

Skrevet

Ha ha!

For ikke å snakke om:

Fotografering:

Det første barnet - du har 2 500 bilder fra det første året. Alle ansiktsuttrykk skal dokumenteres, og familien dynges ned med bilder og små videosnutter på mail

Det andre barnet - Du har ca 500 bilder fra det første året, de aller fleste er av det minste barnet som henger i hælene på den største

Det tredje barnet - Du har ca 50 bilder fra det første året. Minsten kan skimtes på gulvet i bakgrunnen på noen få av dem.

(også trebarnsmor ;o)

Skrevet

Hahaha, ler høyt her jeg sitter. :oD

Har foreløpig bare 1 barn, men jeg gjør nok en god blanding av første og andre barn :o)

Skrevet

Hehehe, ler så jeg griner!!!

I alle fall over bading, smokker og fotografering..Har "bare" to, men gurimalla, som jeg merker forskjell;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...