indigo25 Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Har endelig kommet til veis ende på mitt første babyteppe noensinne.. ( ikke at jeg har strikket noe som helst annet heller). Har igjen ca 2,5-3 meter med tråd nå og lurer på om noen vet hvordan jeg skal avslutte..feste tråden på en måte slik at det ikke går opp i liminga, hvis dere skjønner:) Takker for evt hjelp!
Mammafugl Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Når du avslutter en strikning kalles det å felle av. Jeg feller av ved å strikke to masker sammen, føre den masken du da får på høyre strikkepinne tilbake på venstre pinne og strikke den sammen med neste maske. Dette gjentar du til du har en maske igjen. Da kutter du tråden og trekker den gjennom siste masken. Trådenden som blir igjen syr du inn i strikningen slik at den blir så usynlig som mulig. Om du har nok garn igjen avhenger av hvor mange masker du har. Hvis du har for lite tråd igjen i forhold til hvor mange masker som gjenstår, må du rekke opp en omgang. Husk å ikke stramme tråden for mye når du feller av, da kan du få en kant som er smalere enn resten av teppet og avslutningen blir ikke fin. Lykke til!
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_felle.php
indigo25 Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2010 Oi! Høres ut som jeg kanskje har litt lite tråd igjen..har vel ca 200 masker. Men skal prøve,tuusen takk;)
Aprilripsen Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg feller av på en litt annen måte: 1: strikk to masker 2: ta maske én tilbake over maske to slik at du har én maske igjen på høyre pinne. 3: strikk én ny maske slik at du igjen har to masker på høyre pinne og gjenta punkt 2. 4: gjenta punkt 3... osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå