Gå til innhold

Kan gravide ta paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

veeeldig vondt i hodet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta paracet, men ikke ibux.

Skrevet

Ja.

Det er Ibux man ikke skal ta.

Skrevet

alt som det står paracetomol på kan man ta når man er gravid :) Men ikke ibux :)

Skrevet

Dette er gammel læring. I følge nyere forskning kan IKKE gravide ta paracet. Dette var det en stor sak om i mediene for ca en måned siden.

Legen min advarte meg spesielt da jeg var der forrige uke.

Skrevet

Hva skal vi ta når vi er dårlig da?? :(

Skrevet

19:33

Da er det rart både fastlegen min og overlegen på føden sa jeg skulle ta paracet om jeg virkerlig måtte ta noe! Ville ikke tipset om det om det var så farlig, fikk den beskjeden forige uke.

Eneste jeg fikk beskjed om var moderat dose, en tablett toppen to pr dag, og ikke mer enn 3 dager i strekk.

Skrevet

Generelt skal man vel holde seg unna legemidler i svangerskapet, om de ikke er forskrevet av lege. Drikk vann, få i seg nok friskluft, og SOV om man har vondt i hodet og lignende!

Skrevet

Gå på en alternativ medesin butikk, spør der etter noe mot hodepine, gjorde det selv, fikk med et pulver du rører ut i kaldt vann, husker ikke alle urtene, men var hvertfall rosenrot og ginseng i det.. Tok det, la meg nedpå i 10 minutter, og hodepinen var borte, tok det jo opp med jordmor først, og hun sa det var kjempe bra erstatning mot legemidler, da alt er naturlig og ikke har noe farlig i seg :)

Gått til samme butikk for ledd smerter, vond hals og legg krampe nå :-D

Er jo ikke alle steder de har slik forretning, men stortsett alle byer har det, hamstre når du er der ;)

Skrevet

Enkelte urter skal man holde seg unna, bl.a. johannesurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...