Gå til innhold

zoloft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått på det i tre uker og jeg er kjempe deprimert idag. Gråter masse. Hva skjer? Føler ikke de pillene funker i det hele tatt. Hvorfor blir jeg enda mer deprimert av de enn uten pillene? Hvor lang tid tar det før de eventuelt virker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zoloft er jævlig og helt forferdelig hvis man prøver å slutte på det!!! Zoloft er dop! Anbefaler ingen de pillene, jeg vet om flere andre med fæle bivirkninger av å gå på de, for ditt eget beste, prøv noen andre piller!!

Skrevet

ok, men hvorfor anbefaler legen meg det da? :( HI

Skrevet

Ikke bruk piller som ikke gjør deg bedre! Da er de ikke riktige for deg. Det finnes mange forskjellige antidepressiva. Har du prøvd Seroxat?

Skrevet

Ikke bruk piller som ikke gjør deg bedre! Da er de ikke riktige for deg. Det finnes mange forskjellige antidepressiva. Har du prøvd Seroxat? Det er du som kjenner hvordan din kropp reagerer på tablettene. Legen må bare prøve seg fram. Lykke til :)

Skrevet

Man får som oftest ikke skikkelig effekt av antidepressiva før det har gått bortimot 6 uker. Disse ukene er også forbundet med en god del bivirkninger som avtar etterhvert. Dessuten bør man stå på de i bortimot 6 mnd for å bli helt symptomfri.

At annie oppenfor mener det er dop for henne og evt. andre som hun kjenner som har brukt denne medisinen vil ikke automatisk si at du får de samme plagene og at den virker sånn på deg. Syns du skal gi det en sjanse, for dette kan virkelig være medisinen som fungerer for deg. Hvis du føler null effekt ved full dose etter 6 uker kan det være evt. å bytte eller hvis du får så kraftige bivirkninger at fordelen ikke veier opp mot bakdelen med de.

Uansett lykke til :)

Skrevet

For meg funker Zoloft veldig bra.

Nå vet ikke jeg hvordan du hadde det før du begynte på pillene. Men det er jo med dem som med så mange andre medikamenter, at de kan gi bivirkninger som er identiske med problemet du i utgangspunktet trenger medisiner for.

Depresjon, angst og selvmordsfare er dessverre bivirkninger ved Zoloft og andre antidepressiva.

Det kan ta lenger tid enn tre uker før behandlingen får optimal effekt. Det høres ikke ut som om du har det noe godt, og jeg tror det er viktig at du tar kontakt med legen din og forteller om det. Kan hende du trenger en dosejustering, evt et annet medikament, eller samtaleterapi.

IKKE SLUTT Å TA PILLENE FØR DU HAR SNAKKET MED LEGEN DIN! Det kan gjøre vondt verre.

Masse lykke til!

Skrevet

For meg funker Zoloft veldig bra.

Nå vet ikke jeg hvordan du hadde det før du begynte på pillene. Men det er jo med dem som med så mange andre medikamenter, at de kan gi bivirkninger som er identiske med problemet du i utgangspunktet trenger medisiner for.

Depresjon, angst og selvmordsfare er dessverre bivirkninger ved Zoloft og andre antidepressiva.

Det kan ta lenger tid enn tre uker før behandlingen får optimal effekt. Det høres ikke ut som om du har det noe godt, og jeg tror det er viktig at du tar kontakt med legen din og forteller om det. Kan hende du trenger en dosejustering, evt et annet medikament, eller samtaleterapi.

IKKE SLUTT Å TA PILLENE FØR DU HAR SNAKKET MED LEGEN DIN! Det kan gjøre vondt verre.

Masse lykke til!

Skrevet

f... er skikkelig deppa og har ikke legetime før neste tirsdag. Har ikke følt meg så langt nede på flere måneder, skjønner ikke hva som skjer. Kan man sende melding til legen og spørre om å slutte på den pillen? HI

Skrevet

f... er skikkelig deppa og har ikke legetime før neste tirsdag. Har ikke følt meg så langt nede på flere måneder, skjønner ikke hva som skjer. Kan man sende melding til legen og spørre om å slutte på den pillen? HI

Skrevet

Da hadde jeg heller ringt og bedt om å få time tidligere, evt bare møtt opp på kontoret uten time og fått en "skvisetime" innimellom de andre. Legevakten er et alternativ. Neste tirsdag høres veldig lenge ut å gå sånn.

Blir du ikke tatt på alvor, prøver du på nytt, eller et annet sted, hvis mulig. Vær så "frekk" og påtrengende som du bare orker, du har rett på hjelp FØR du gjør noe dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...