Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 jeg har hatt barn i barnehage og på skole nå, så er det en ting som går igjen. Når det trengs kake, boller eller annen bakst til diverse basarer, avslutninger osv så er det jeg og andre mammaer som blir spurt. Trenger de derimot hjelp til å fikse på et gjerde, male, trene fotballaget osv så er det mannen og de andre pappaene som blir spurt. Er det slik hos dere også? Merker det begynner å irritere meg litt at vi fortsatt ikke er kvitt denne kjønnsinndelingen. Mannen min klarer faktisk å bake boller like så godt som meg, og jeg klarer faktisk å male og snekre gjerde... Neste gang jeg blir foreldrekontakt har jeg litt lyst til å gi alle bakeoppgavene kun til pappaene, bare for å se hvordan det går *fnis* Bare kom på det i innlegget om hun som var lei seg for at stesønnen ikke likte kaken som hun da altså måtte bake. Kunne ikke barnets far bakt den da?
Verbena Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hehe... kanskje det er det jeg skal prøve meg på ja. Er vara foreldrekontakt i år, så altså foreldrekontakt neste år og jeg irriterer meg også over slike inndelinger selvom min eldste bare går i 1.klasse. Barnehagen gutta gikk i før ordnet stortsett med kakene osv selv, så har ikke noe erfaring den ene eller andre veien selv. Men jeg tror nok at den er her også gitt!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Hos er det barnets familie som blir spurt. Ikke mor eller far.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 I mine barns klasser er det foreldrene sammen som blir spurt. F. eks. Gutteforeldrene baker kaker, jenteforeldrene feier uteplassen e.lign. Eller foreldrene til Mina, jakob, Johanna, og Niklas baker kake, foreldrene til Ola, Fredrikke, Vilde og Christoffer sørger for kaffe og te. Altså man henvender seg ikke enten til mammaene generelt eller pappaene generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå