Gå til innhold

Dere som fødte barn rundt 3 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan levde dere i svangerskapet? Tenkte dere over hva dere spiste, unngikk usunn mat, trente dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiste normalt, litt godteri innimellom. Spiste lite, men ofte.. Babyen veide 2,5. Men jeg tror ikke kosthold har så mye å si egentlig.. Kun om man spiser mye godt, og fet mat selvsagt, men er jo så mye som spiller inn på babyens vekt.

Skrevet

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme gjennom hele svangerskapet. Men la på meg 12 kg til slutt.

Skrevet

Fødte ei jente på 2,6. Spiste nesten som vanlig i svangerskapet, men jeg spiste noe sunnere, droppet sjokoladen og tenkte mer over hva jeg puttet i munnen. Drakk mer vann, mindre brus og var mer i aktivitet.

Nå har alle i familien min fått små jentebabyer så det kan være genestisk. Jeg vet ikke?

Skrevet

Min datter veide 2,6 kg, født noen uker før termin, men.

Nope. Så og si ingen trening, levde heller ikke på diett akkurat...

La på meg 25 kg.

Skrevet

Spiste ekstremt sunt til hverdags, men masse godteri i helgene. Gutt på 3200. Trente veldig mye - antakelig for mye. Hadde dårlig fostervekst i 3.trimester, og ble sykemeldt med treningsforbud. Tror det er viktig å huske på at man skal ruge. Jeg prøver det denne gangen, men jeg synes det er veldig vanskelig å ikke ta meg helt ut på trening når jeg er i så fin form.

Skrevet

Levde helt normalt, men sunt. Holdt meg til godteri og brus i helgene. Trente heller lite, men tok meg sammen og gikk turer i perioder. Gikk opp 15 kg.

Jeg hardde termin 2. januar, så altså termin rett etter jul. Og det ble jo litt mer mat og søtsaker i jula enn vanlig, så var en tanke bekymra for at det skulle ha innvirkning både på min vekt og fosteret, men det hadde det ikke.

Skrevet

Øh, jeg ruget ganske mye, og spiste slik det var vanlig for meg, dvs mye grønnsaker og lite kjøtt, men mye sjokolade, is og potetgull. Er normalvektig men kunne vært et par kilo mindre. Gikk vel opp 20 kg ca i begge svangerskapene.

Første jenta var 2,6. Andre jenta var 2,9. I vår familie er det vanlig med "små" barn. Vi er ikke så store når vi blir store heller..

Skrevet

Spiste alt jeg ville. Min datter veide 2,4.

Tror det der er veldig genetisk. Faren for at ditt barn kommer til å veie ca det samme som du veide når du ble født er overveiende stor vil jeg si.

Skrevet

Vil forresten legge til at jordmor var sikker på at barnet ville veie over tre kilo.

Skrevet

Jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på. Pga at jeg var veldig kvalm levde jeg i 2-3mnd på stekt kylling og ris, bananer (som jeg vanligvis hater) og cola!! Spiste mye godter og generelt mye feit mat, hamburgere, pizza osv.

Nr. 1 veide 3170gr

Nr 2 veide 3370gr

Jeg veide 2400gr når jeg ble født! Så de var større enn det jeg var da.

Skrevet

La forresten på meg nesten 30kg i første svangerskap og 25kg i andre! Alle kilo forsvant de første ukene etter fødselen.

Skrevet

Jeg hadde et barn som ble født for tidlig og dermed veide rundt to kilo. Han ble to år like før nr to ble født, så jeg satt ikke på rumpa et øyeblikk i dette svangerskapet. Nr to ble født akkurat på dagen for termin og veide akkurat tre kilo.

Skrevet

15:30 igjen: når det gjelder mat kuttet jeg ut kaffe og spiste kilovis med appelsiner, ellers sunt og ingen småspising mellom måltidene ( bortsett fra appelsiner).

Skrevet

jeg spiste vanlig mat, men og mye burger, pizza og annet junkfood. og drakk mye cola siden jeg er colaholiker. selv la jeg på meg masse, men babyen veide bare 2840gram.

Skrevet

Jeg spiste det som frista, ganske likt det kostholdet jeg hadde før jeg ble gravid. Første halvdelen gikk det mye i fisk. Fiskeretter til middag, makrell i tomat som pålegg. I siste halvdel mista jeg matlysta og spiste litt mindre og mindre variert. Og så fikk jeg saltsug! Spiste saltpinner til den store gullmedalje. Trente minimalt. Trente lite før og fikk tidlige tegn på bekkenløsning. Prøvde å gå rolige turer i ulendt terreng mens jeg greide det.

Jenta kom 4+3 før termin og var 45 cm og 2,7 kg. Selv ble jeg også født ca en mnd før termin og veide like under to kg og var 49 cm lang

Skrevet

Jeg gikk opp ca22kg. Gikk turer hver dag - så seint som frem til dagen før fødtsel startet.

Var såååå heldig at jeg ble hekta på burgere,så de siste to mnd ble det en del burgere :/ Utenom det,så spiste jeg normalt + det ble en god del ekstra frukt og grønnsaker.

Fikk beskjed av jordmor at jeg nok kom til å føde en stooooor gutt - godt over 4kg,men han var 3,3kg ved fødtsel - 9dager på overtid.

Skrevet

Var veldig usunn egentlig. Trente ikke, spiste mye god mat og godteri..

Veide akkurat 3 kg ved fødselen. Det har med andre ting å gjøre tror jeg..

Skrevet

sønnen min veide 3,3 kg da han ble født....

og jeg spiste absolut ikke sunt i det hele tatt.. la på meg over 20 kg faktisk...

og jeg trente ikke noe særlig heller.. sleit veldig med bekkenløsning, så det eneste jeg egentlig beveget meg var når jeg var på fysiotrening... og det er jo ikke så store bevegelsene egentlig... heheh :P

Skrevet

Fikk en gutt 3172 g, 11 dager over termin.

Var alene hele veien, fra jeg ble gravid, og var veldig obs på at jeg måtte gjøre mitt for å holde meg i form. (Lite hjelp både før og etter fødsel)

Gikk til og fra jobb hver dag, trente yoga en gang i uka og lett kondisjon en dag i uka.

Spiste normalt sunt, men holdt litt igjen på sukker og karbohydrater.

La på meg 11-12 kg, og det var hovedsaklig mage. Flere mente at min kropp forøvrig var slankere enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...