Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Noen som har peiling på regler? Alltid tenkt at jeg som forelder står ansvarlig dersom barna mine ødelegger noe. Gutten min var uheldig å rive ned et speilreflekskamera i et selskap. Stod helt på kanten av bordet og ikke avslått. Tenker litt slik at 14 åringer tar med slikt i selskap på eget ansvar. Samtidig føler jeg at det er vårt ansvar. Aner ikke hva slags type kamera det er. Bortsett fra at det er kjøpt i Polen. Gutten min er kjempe lei seg, var jo absolutt ikke meningen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Sånne hendelige uhell bør man ikke forlange erstattet av verken barnet selv (umulig under en viss alder) eller av foreldrene. Dessuten inneholder mange innboforsikringer rett på erstatning også ved slike hendelige uhell. Kan være lurt å sjekke den før man lager noe bråk ut av det.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Ja, jenta mi hadde også med kameraet sitt. Jeg hadde aldri aldri krevd at noen skulle betale om det hadde blitt ødelagt. Har litt med at man tar med ting på eget ansvar.... Selvfølgelig noe annet om ting blir ødelagt med vilje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå