Gå til innhold

Har julebrusen kommet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så i alle all de hadde fått inn nidar marsipan på coop prix her vi bor, synes det var i tidligste laget, er vel ikke lenge før man feirer jul i oktober!

Skrevet

håper da INDERLIG ikke det!

Skrevet

Det er da normalt at juleproduktene kommer i oktober. NOen steder tilogmed slutten av september. Er det så farlig altså? Du kan jo bare la være å kjøpe du? Eller tror du det er tvang:)

Skrevet

Enig 13:51.

Jeg har vært sugen på julebrus og mandariner siden august (er gravid da, men tror ikke det spiller noe rolle, for jeg elsker julebrus uansett) og blir overrasket over de som irriterer seg over at andre vil ha det i butikkene i oktober. Det er baaare å la være å kjøpe...ingen som kaster det etter dere :))

Skrevet

Men hvorfor kjøper du ikke bare eventyrbrus? Er jo samme brusen men med annen etikett:)

Skrevet

huff da må du være dårlig vant med julebrus!! julebrusen er jo for det første brun/gyllen. Og smaker da virkelig ikke eventyrbrus!!!

Skrevet

det er absolutt ikke farlig!synes bare det er helt idiotisk at servicenæringen skal få lov til å selge seg feite av juleprodukter når det enda er tre mnd til jul.

da blir det ikke noe spesiel stemning når jula endelig kommer,for det har vært jul i butikken i flere måneder allerede.

ikke vær bekymret,jeg kommer IKKE til å kjøpe idiotiske julegoder allerede nå:)

Skrevet

Jada. Det finnes rød julebrus også - Men det er ikke julebrus bare "bursdagsbrus"

Julebrus er fra østlandet, den er brun og smaker nyydelig. Er noe champagnesmak på den men ikke lik de typene du får kjøpt av det ellers.

Skrevet

Det er da ikke julegodtet som skaper julestemningen? Det synes hvertfall ikke jeg...

Skrevet

Co signer deg Sweet Amber

Legger til at jeg selv gleder meg til mandarinene :)

Skrevet

Hmmmm har bare smakt den røde julebrusen jeg.

Gleder meg veldig til å prøve den brune. Hvilket merke er det da?

( bor på østlandet)

Skrevet

Alternativet til å selge julebrus og julemarsipan i oktober er at de ikke selger det i det hele tatt. De siste 30 årene har det kommet like tidlig for at produsentene skal tjene inn det det koster dem å lage sesongvarer. De lager faktisk ikke julemarsipan for at vi skal komme i julestemning i desember, men for å tjene penger.

Skrevet

Hihi skjønner ikke at det er plagsomt at de har det i butikken. Man må jo ikke kjøpe hvis man ikke vil.

Skrevet

Knapt noen ekstra kostnad å snakke om å lage "julemarsipan". De forandrer bare på etiketten. Marsipan lages og selges året rundt. Men jeg blir nokså irritert når kremmerstanden blir så pengesugne at de på død og liv skal late som det nesten er jul to måneder før den inntreffer. Det sies at man bare kan la være å kjøpe. Problemet er imidlertid ikke at man lokkes til å kjøpe, men at varene ligger der og skal liksom ha oss til å tro at jula er like rundt hjørnet. Det fører til en utflating av høytida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...