Gå til innhold

barnsom ikke vil ligge på gulvet,hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 9 mnd som nekter å ligge på gulvet,hverken på magen eller ryggen.han skriker helt til han blir tatt opp igjen.han kan sitte selv (ikke sette seg opp selv, bare sitte) og han kan stå,men ikke noe annet.

jeg kjenner jeg begynner å bli bekymret for utviklingen hans.han kommer da aldri til å komme seg fram på egen hånd han,for han lærer jo ikke å krabbe ved å stå/sitte!

skal vi fortsette sånn til han kan å gå selv (noe jeg ser for meg ikke kommer til å skje med det første iallefall!)så tror jeg at jeg blir gal!han blir sur når han sitter der og ikke kommer noen vei og jeg blir lei av å høre at han blir sur og frustrert.

er dette normalt egentlig?har ALDRI hørt om et barn som ikke vil være på gulvet før.tror dere han likevel kommer til å lære seg å krabbe?

helsesøster sa at jeg bare måtte legge han på gulvet,men det er lett for henne å si som slipper å høre på grininga...

noen med samme erfaring eller noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg deg ned på gulvet sammen med han ansikt til ansikt eller ved siden av.

ha noen leker og underhold han litt. gi fra deg gladlyder. og kos og nuss han. syng gjerne sanger.

skriker han uansett må du likevel la han ligge litt.

de venner seg til det men en leke med lys og lyd hjelper gjerne eller med mange fine farger.

hjelp han å rulle fra rygg til mage og fra mage til rygg forsiktig.

når han ligger på ryggen ta tak i hendene hans og la han trekke seg opp i sittende. skryt av han og gjør dette flere ganger

lek det inn. og jobb med dette så myesom mulig og husk at om du gir utrykk for at dette er gøy og at du er glad. hjelper dette mye.

husk å belønn med kos ol.

Skrevet

Hvor er han når han ikk er på gulvet da? Om alternativet er fanget ditt så er det klart han heller vil være der.

Hva med om du sitter ved siden av han? Eller han sitter på bordet, mens du sitter på en stol. Greia er jo ikke at han skal sitte på gulvet, men at han skal klare seg uten deg.

Liker han seg i lekegrinden da?

Skrevet

jeg ligger i gulvet ved siden av han,men det hjelper ikke!jeg kan ligge helt ved siden av,lese avisa,se på leker med han men likevel blir han sliten/begynner å gråte etter knappe 5 minutter.jeg tror jeg har prøvd alt!

poenget er å få han til å ligge på gulvet slik at han lærer seg å komme seg rundt omkring og å begynne å krype.

om han sitter på gulvet så kan han sitte der alene,han er ikke vant til å være i fanget mitt.

jeg er bare bekymra for at han ikke lærer seg å komme seg framover på gulvet!

Skrevet

når han ligger på ryggen skal du sykle med bena hans. la han hjelpe selv ved at du yter litt motstand til bena hans etterhvert syng sanger og tøys og tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...