Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Da er vi to :-( Tar et kurs på BI for å ha noe å styre med iallefall. Kjedelig!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Vi er tre. Jeg søker på alt - har god utdannelse også. Har dere vært arbeidssøkende lenge? Jeg har lett etter jobb siden august. Er få jobber å søke på i Rogaland iallafall.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Får ikke lov av nav og ta noe kurs, de mener jeg har relevant utdanning:( Tar jeg kurs eller videreutdanning så mister jeg dagpengene og det har jeg for øyeblikket ikke økonomi til!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 ????????????? 11-1200 jobber på Finn iallefall, og et av de fylkene med flest jobber tilgjengelig.. Er ikke det at du er kresen da???
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 I Rogaland altså.. Til anonym lenger oppe...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Kresen?? Er absolutt ikke kresen, og kunne jobbet som vikar i bhg, men da er jeg avhengig av og jobbe fulle dager og ikke halv dag en dag og kanskje bare 2-3 dager hver uke, for da trekkes det av dagpengene og jeg kan love deg at med jobb bare 2-3 dager så har jeg faktisk mer utbetalt av og ikke jobbe i det hele tatt! Helt sykt dette lovverket fra nav, trodde det var bedre folk jobbet litt fremfor bare satt hjemme og gjorde ikke noe. Dessuten så er det mange i min bransje som er arbeidsledig for øyeblikket og jeg har vært på nav og spurt om jeg kunne få ta noen kurs slik at jeg var kvalifisert for flere typer jobb, men nei det gikk ikke:( Og siden jeg ikke får hverken studielån eller noe for og ta kurs så kan jeg ikke leve uten 0 kroner!
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Det er da mulig å få 50% arbeidsledighetstrygd og jobbe 50%! Ta en prat med saksbehandleren din...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Poenget er vel heller at du ikke vil jobbe 2-3 dager når du likevel får betalt det samme som i dagpenger da er det jo bedre å ikke jobbe og få de samme pengene? Det må da være bedre å komme seg ut i arbeidslivet som en start.. og jobber man f.eks som vikar i barnehage, baller det fort på seg med jobb og plutselig er man fast ansatt. Har man først fått en fot innenfor..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 I Rogaland har vi maaange jobber oljebransjen og byggebransjen. Så selv om det er mange jobber ledige er det ikke mange å søke på. Kan ikke jobbe i oljen uten sikkerhetskurs og buggebransjen tviler på om vil ha meg i det hele tatt. Leste nå i lokalavisen at i gjennomsnitt er det 68 søkere pr.stilling. Så kresen vil jeg påstå at jeg ikke er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå