Gå til innhold

fårikål....hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

må det være spesielt kjøtt til det eller går det med lammekoteletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går IKKE md lammekoteletter!

Kjøp fårikål-kjøtt. Det finnes overalt i butikkene nå.

Skrevet

hehe ok...som du skjønner har jeg aldri lagd det...og kun spist det en gang!! skal ut og handle etterpå!

Skrevet

Kjøp fårikålkjøtt av lam, og det bør være ferskt, ikke frosset. Husk masse kål oppi, den krymper noe sinnsykt.

Lykke til:)

Skrevet

Min svigermor bruker faktisk å ha lammekoteletter i fårikålen, og det går helt utmerket faktisk. Hun bruker dog ikke _bare_ lammekoteletter, men lager først fårikålen på vanlig vis, og legger noen lammekoteletter på toppen mot slutten av koketiden (siden de jo trenger kortere koketid enn vanlig fårikålkjøtt. Som regel legger hun på en kotelett per person på toppen. Det er kjempegodt. =)

Skrevet

Du kan selvfølgelig ha lammekoteletter om du vil det, det er bare mye dyrere enn fårikålkjøtt. fårikål er vanligvis "restekjøtt" eller lårskiver av lam. Jeg vil anbefale deg å koke kjøttet først, stor gryte, masse vann litt salt og pepper og kok et par timer. Så legger du masse skåret kål på toppen og koker til den er mør. Da får du nydelig kjøtt og kålen blir ikke helt sauset. Utradisjonell storkjøkkenvariant som er super..

Skrevet

takk for alle gode tips jenter....skrevet ned!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...