Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg og venninnen min har tenkt litt på og flytte sammen. begge har ett barn hver og er enslige. Blir vi da sett på som samboere og mister overgangsstønaden? håper på svar:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Skal dere leve i et ekteskapslignende forhold?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Hehe. nei.. tenkte det ville bli billigere og bo sammen for begge da vi er studenter begge to
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Dere får et års prøvetid som samboere... er dere fremdeles sammen etter ett år mister dere "enslig" statusen og mister overgangsstønaden... men dere beholder skatteklasse 2 så lenge dere ikke gifter dere eller får felles barn.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 unnskyld.. overså noen detaljer her.. så ikke alt;) i deres tilfelle vet jeg ikke!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Så lenge dere ikke lever i et ekteskapslignende forhold beholder dere alle stønadene. Dere har jo ingen plikt til å skulle forsørge hverandre. Så nei dere blir ikke sett på som samboere som lever sammen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Nei dere er enslige begge to. Så stønadene beholder dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå