Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Har begynt på allmennfaglig påbygging. De fleste fagene er på dagtid, så da har jeg jo barnehagen til mini. Men norsken må jeg ta på kveldstid. Så da må jeg finne en barnevakt. Det er snakk om to kvelder i uka, av 3 timer gangen. Den ene kvelden må barnevakten gi kveldsmat og ta på pysj, men leggingen kan jeg ta selv. Den andre kvelden har jeg tatt kveldsstell, og mulignes lagt barnet før jeg går. Evt. er det bare legging som gjenstår. Hvor mye får en dagmamma pr. time? Jeg har jo ikke råd til allverdens da.. Har kikket litt inne på tidtilsalgs.no. Noen der vil jo ha 200-500 kr. pr. time! Men det går jo ikke, de kan jo ikke ha begrep.. En del skrive at pris kan diskuteres. Hva hadde du gitt pr. time, evt. pr. kveld? Det blir maks 24 timer pr. mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Ville nok avtalt en viss ukesum. Om barnevakten er over 16år har hun faktisk krav på en god sum. Har dessverre ikke en eksakt sum å foreslå.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 500,-/timen??? Har tydeligvis valgt feil yrke!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg fant en barnevakt inne på tidtilsalgs.no .. Hørte med flere, og de skulle som regel ha 100 kr i timen... Barnevakten min er 17 år, og jeg betaler han 100 kr i timen, hvis passet blir rundt 3 timer, ellers 80 kr timen, hvis det blir flere timer. + at jeg kjøper inn brus, pizza, og noe godteri!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Galskap! 500 kroner i timen? Rundt 100-150 tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg hadde betalt 100 kroner i timen. Ifølge profesjonelle barnevaktsider (husker ikke nettadresse nå), så foreslår de at 100 kr i timen er en passende sum. Vi har en fast nabojente som passer våre barn. Hun er også barnevakt for andre i gata. Vi spurte barnevakten vår hvor mye hun kunne tenke seg i timen, og da sa hun at 60-70 kroner er en grei sum, for det er det hun fikk hos de andre. Jeg opprettet et innlegg her inne, og da mente de fleste at 100 kroner var en grei sum. Vi betaler derfor 100 kr i timen fast til vår barnevakt. Det er litt mer enn de andre i gata, men det vil si at hun da sikkert også prioriterer oss.... :-) Hun er forresten 18 år gammel og får 100 kroner uansett om det kun er å sitte foran TV`en på kvelden eller å passe dem "aktivt" på dagen. Vi har to barn på 1 og 4 år.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 2400 kr. i mnd., for ett døgn tilsammen i mnd. =S Jaja da tror jeg at jeg bare kan droppe den kveldsskolen! Takk for svarene!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Profesjonelle barnevaktsider, foreslår 110 i timen! barnepasseren.no
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Ok, da har de nettopp skrudd opp prisen. Er ikke mange månedene siden de foreslo kr 100,-. Anonym 09:45
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Ufaglærte i kommunen her, får 122,- per time, og dette betaler de da skatt av også. Betaler ikke vedkommende skatt av pengene, det er jo andre relger når det gjleder barnepasser i eget hjem, er 100,- i timen helt grei betaling.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 100 kr timen høres helt greit ut, ville ikke ha betalt noe mer iallefall. Det er skattefrie penger for den ansatte og derfor ingen dårlig sum.
Kyllingbein Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Synes også 100 kr er nok når det er svart hvert fall. Men er du alene med barnet? Da blir det jo 600kr uka, men så kan du jo trekke fra 64% som du får dekket da.. Og da blir det jo bare rundt 200 kr på deg..Kjenner noen du kjenner en litt ansvarlig vg elev som trenger litt ekstra penger kanskje? For 600kr uka skulle jeg da gjort det selv.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg får jo ikke dekket 64% når jeg får en ungdom til og sitte her på kveldene. Nei jeg kjenner ingen foreløpig. Ja er alene med barnet, å har blitt student. Skulle egentlig få ta alle fagene på dagtid, men de hadde visst ikke plass i norsken allikevel.. Men 2400 kr. ved siden av barnehageregningen har jeg ikke råd til, så.. Får vel droppe ut av norsken. Men da blir det jo et enda større problem forsåvidt, for da er jeg jo ikke fulltidsstudent, å får mye mindre støtte og lån fra lånekassen.. Hm.. Fader...
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Får vel som hatten passer nå da =/ Jeg har ei som sitter her 1-2 kvelder i uka. Hun kommer 16.30 og sitter til 20.30. Noen ganger kommer jeg tidligere og da får hun samme betaling. Nå er det 1 gang i uka og hun får 200 kr per gang. Da får hun spise og drikke det som er. Hun er vel 17 år tror jeg. Hun passer 2 barn. De ser en film når jeg går, så legger hun minsten. Etter 1 time til legger hun storesøster. De er ingen problem å legge.
Kyllingbein Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg fikk da dekket det når min bror satt barnevakt når jeg var på jobb. Dette er riktignok 5 år siden men likevel. Vi ble enige om en sum, skrev en kontrakt og tok med denne til NAV. Det holdt det.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Mange ungdommer synes det er hyggelig å sitte barnevakt og stas med litt ekstra penger. Hvis du får en 15åring for eksempel, så bør det ikke være nødvendig med 100 kroner timen... Det er jo bare finne noen potensielle barnevakter og diskutere sum. Du kan jo henge opp lapp på den lokale butikken eller noe.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 Hva i alle dager HI, tror du det er gratis å ha barnevakt? Dersom du ikke har råd til å betale 100 kr timen så får du heller glemme kveldskurset... Jeg hadde ikke gidda å passa ungen din for under 100 kr timen i allfall!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Det kommer litt ann på HVEM du har som barnevakt synes jeg... Har du en "fremmed" barnevakt er ikke 100kr i timen veldig mye. Vi hadde en avtale med en nabo her (før vi fikk barn selv), de lagde middag og vi "passet" (les så på tv i deres stue) og spiste middag, mens de trente. Vi var studenter og orket sjelden å lage skikkelig mat. -Helt ok synes jeg! Men klart da var det også ok å si at "i kveld passer det dårlig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå