Gå til innhold

Bursdag på lekeland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på om guttene vår skal få feie dagen sin sammen med venner på lekeland. Noen med erfaringer? Positivt/negativt.

Guttene blir 4 og 6år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min helt personlige mening? Enkelt sagt: Uff!!! Har vært i et par sånne bursdager og syns det er stressete og upersonlig( bursdag på samlebånd). Men dette er min oppfatning så jeg sverger til gode, gammeldagse hjemmebursdager alternativt ute i skogen med bål eller hva som måtte passe ut ifra årstiden. Har 5, snart 6 barn.

Skrevet

Takk for svar! Det var det jeg var redd for - vi vil jo ha et koselig selskap.

Skrevet

Jeg hatt de da jeg akkurat hadde født og ikke orket å ta ryddingen selv hjemme.

Var en grei løsning som jeg gjerne tyr til igjen, MEN da skal jeg først lære meg alle navnene og ansiktene på de som skal komme. For det kunne ikke vi og var hele tiden småengstelig for å overse noen, eller lokke med feil unge inn på bursdagsrommet, he he.

Skrevet

Og en ting til:

Noen foreldre synes det er ukoselig og alt det der, men ungene elsker det og det er jo det viktigste.

Skrevet

På lekelandet her er det små bursdagsrom, der man kan pynte som man vil. Det er kjempekoselig. Og ungene elsker bursdagsfester der, så jeg har overhodet ingen problemer med det!

Skrevet

Det er jeg ikke helt enig i. Sønnen vår ble skikkelig forvirra av alle de 1000 barna som var rundt og som ikke var i bursdag. Han klarte ikke å spise en bit, og forsto vel nesten ikke hvem han var i bursdag med. Ja, han lekte og hadde det greit, men var ikke i BURSDAG liksom. Ble som et hvilket som helst besøk på lekeland. Og så kan faktisk vi voksne ha en formening om hva vi vil at barna våre skal ha av opplevelser også da;)

Skrevet

Åndsnobberiet rundt bursdager er ganske festlig. Her skal alt være hjemmelaget, gammeldags og nøkternt, for det synes foreldrenes er best. Pussig innstilling til det som skal være barnas dag.

Denne artikkelen belyser dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2742244.ece

Unger elsker lekelandsbursdager ol.

Skrevet

ALLE UNGER ER IKKE LIKE!!! Dessuten tror jeg det kommer litt an på alder også. Og det å synes at hjemmelaget nødvendigvis må være gammeldags og nøkternt og at det er åndssnobberi er jo bare teit. Jeg har hatt flere karnevalsbursdager f.eks hjemme med danseleker og andre leker og mat og godteri som ungene har bedt om, og har alltid opplevd at både gjester og bursdagsbarn har det supert. Barna mine har vært i disse lekelandsbursdagene, men vil mye heller ha vår variant det vi voksne er med å lager moro! For å være helt ærlig tror jeg mange velger lekeland og andre land for å slippe å gjøre jobben selv. Trenger ikke hverken lage mat, pynte, bake, leke eller noe som helst. Et symptom på vår tids stressa hverdag... Snart kan vi vel feire jul på juleland også...hehe

Skrevet

Siden det var vanskelig for deg å forstå; det er ikke åndsnobberi å velge å lage til bursdag hjemme. Det er heller ikke et dårlig valg. Det er åndsnobberi å være nedlatende mot andfre alternativer (som lekeland) og hardnakket påstå at hjemmelaget er best.

Jeg har aldri hatt en bursdag i et lekeland eller en McDonalds, eller noe tilsvarende. Det betyr ikke at jeg ser ned på de som velger annerledes, det er det mange som gjør her inne.

Skrevet

Jeg er egentlig litt i mot det selv, men sønnen vår har mast i evigheter om å være så snill og få lov til akkurat dette, så i morgen blir det fest på lekeland for ham med alle guttene i klassen. Vil tro det blir hektisk og litt stress, men det synes jeg det blir hjemme også. der må man jo i tillegg rydde og vaske både før og etter besøket, nå holder det å ta med kake ;-)

Skrevet

HI spurte om hva andre MENTE om dette. Det var derfor jeg tillot meg å dele min helt personlige mening, som hverken er vitenskapelige eller forskningsbaserte. Folk må selvfølgelig få gjøre akkurat hva de vil!!

Skrevet

Jeg tror ungene stort sett synes det er gøy, men i hvertfal for datteren min sin del så kan det være litt skuffende ikke å få kommet hjem til bursdagsbarnet, ikke sett rommet ol. De to gangene hun har vært på noe slikt har hun også kommentert etterpå at det var lite mat (en pølsetil hver + en liten is) og lurt på hvor bursdagskaka var.

Som voksen synes jeg det er helt greit, men at det i tilfelle bør ligge i nærheten. Om man må kjøre en halvtime for å levere og så hente igjen maks 2 timer senere blir det noe herk som binner opp vår tid også.

Jeg mener også man må sørge for å ha med nok voksne som kjenner ungene. Så lenge de oppholder seg i bursdagsrommet er det jo ikke noe problem, men å ha kontrol på 10 åtteåringer man bare delevis kjenner på et stort lekeland er ikke enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...