Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Har en venninne som i lengre perioder er alene med sine barn. Mulig det heter gressenke ettersom hun faktisk har en samboer. Han er iallefall borte mye grunnet både jobb og studier. Og det er i disse periodene jeg og min familie blir veldig ufrivillig populær. Da vil hun finne på noe hver eneste dag. Jeg føler at hun kveler meg. Jeg kan ikke møte henne hver dag. Men det er ikke bare meg hun vil møte. Hun vil være med hele familien. Hver dag får jeg mld og å spise middag sammen, la barne våre leke sammen, gå en tur osv. Kjempekoselig det, men ikke hver dag. Min mann er drittlei av å ha to koner som han sier. Man må få lov til å ha litt alenetid også. Føler hun vil leke familie, med min familie. Frem til nå så har jeg kommet med små unnskyldninger. Vi får besøk eller jeg har ikke tid til å møte deg osv. Men kjenner at jeg er så lei av å måtte ha en unnskyldning av å ikke møte henne. Hun er jo ensom, men jeg kan ikke være løsningen hennes her. Hva kan jeg si til henne? Jeg trenger bare et pusterom....tror jeg.....føler jo kanskje at det letteste er å bare bli kvitt henne. For da er jeg kvitt et problem. Hun ringer hele tiden. Jeg blir gal! Hvordan skal jeg ordlegge meg?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Dere må sette grenser, si at det ikke passer og at dere trenger litt familietid bare dere. Vær hyggelig når du sier det. Synes det er litt brutalt hvis du kutter henne ut, og det kan du komme til å angre på også, men sett deg ned å snakk skikkelig med henne, at du forstår at hun er ensom når mannen er borte, men at dere ikke kan være et substitutt for ham i hverdagen. Noen er veldig sosiale og trenger folk rundt seg hele tiden, men de forstår ikke grensene alltid og tar ikke hint.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Takk for svar! Klar jeg vil ha henne som venninne. Er bare trøtt og lei alt maset. Neste gang skal jeg si til henne at vi trenger litt familietid alene. For hint tar hun ikke. Får bare så vondt av henne også. H.I.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Du kan nå ta en hvit en, og si at mannen din gjerne vil ha litt alenetid med familien sin. At han syns det blr litt mye innimellom. Så for husfreden så har du sagt deg enig. MEN at du gjerne vil ha ho som venninne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå