Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Vurderer å ta et nett studium på høyskole/ universitetsnivå. Vil jeg i en jobbsøke prosses bli seriøs vurdert for mitt nki studium? Har en bachelor fra før, å ønsker å bygge vidre med 60 stp fra nki
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Spørs vel hva du studerer. I min bransje vil et studium fra nki telle omtrent på linje med hjemmelaget diplom laget av mor...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 oki. er dette jeg er litt redd for! Hvordan bransje er du i da?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er ikke den som svarte lengre opp, men jeg jobber i et stort internasjonalt firma, som har tre store avdelinger; revisjon, advokat og konsulent. Nettstudier blir absolutt IKKE anerkjent her, som hun lenger opp sa, det betyr omtrent like mye som om mor skulle lagd diplomet...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Hahaha, for noe sprøyt:) Disse som har svart lenger opp er nok ikke i arbeid engang. Ikke hør på misunnelige kjærringer som ikke klarer å skaffe seg jobb. En utdannelse basert på fjernundervisning er selvsagt like verdifull som annen utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 jeg hadde aldri ansatt en med nki utdannelse...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Dersom du har en bachelor fra før, vil det å ha 60stp adm. og ledelse, eller regnskap eller lignende, gjøre deg til ensom skiller deg litt fra bunken av søkere med samme utdannelse. Dersom NKI er den eneste utdannelsen din, vil det neppe være særlig anerkjent, men som tilleggsutdannelse kan det telle endel. Særlig innenfor offentlig sektor eller i sekretær/ -førstekonsulentstillinger.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg ville aldri jobbet for noen som ikke vet at det skal være stor bokstav i begynnelsen av setningene, og som tror at det er helt flott med tre punktumer. Du er nok ikke sjef for annet enn din egen vaskemaskin. Slutt å spre tøys på nett, ditt troll.
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 De har vel ikke svart om verdien, men om anerkjennelsen. De som har studert i utlandet har ofte problemer fordi de som driver med ansettelser foretrekker utdanninger de personlig kjenner til. Kan tenke meg at det er det samme med nettstudier, uten at jeg hverken har studert på nett eller jobbet med ansettelse. Skal si du uttaler deg skråsikkert om andre. Jeg tenker at de har vært hjelpsomme og kommet med svar basert på sine erfaringer..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Ja, når uvitende mennesker påstår at utdannelse som er godkjent (slik som de fleste NKIstudier) er like mye verdt som et hjemmelaget diplom fra mamma kan jeg uttale meg temmelig sikkert om disse damene som svarer på måfå
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Igjen, det er anerkjennelsen der de jobber de snakker om, ikke hvilken kompetanse en evt får ved studiet. Det er stor forskjell!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg kjenner flere som har tatt studier på NKI og alle angrer. De får ikke annen jobb enn det som skal til uten utdannelsen. I firmaet jeg jobber for lnsker de ikke folk med NKI utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg underviser på NKI, i spansk. Jeg har doktorgrad i spansk språk og underviser også ved et universitet, og har undervist ved en videregående skole. Når det gjelder spanskundervisningen på NKI ihvertfall, er opplegget svært godt, synes jeg, og jeg synes det er trist hvis det ute i samfunnet er så mye fordommer mot nettbasert undervisning. Jeg stryker til stadighet besvarelser som ikke holder mål, og de som er godkjente, får karakter i henhold til hvor god besvarelsen er. Studentene må ha forstått stoffet for å kunne svare på oppgavene. De som gjennomfører et nettbasert kurs må også være mer selvstendige enn andre typer studenter. For å bli lærer ved NKI måtte jeg også gjennom et pedagogisk kurs de hadde, uavehengig av mine tidligere kvalifikasjoner.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Nett/fjernstudier er mye det du gjør det til sjøl. Dersom du klarer å tilegne deg den kunnskapen studie gir, brenner for "faget" og lar dette skinne gjennom på intervju, så tror jeg faktisk kunnskapene og personlig egenhet veier tyngst...ikke hvor du har fått kunnskapen fra.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Hva har de tatt kurs i da, strikking? flying? båtfører? Jeg har min utdannelse gjennom NKI og har nå en jobb jeg aldri ville fått, eller klart, uten den utdannelsen. Meget godt fornøyd, både med kurset og med at jeg fikk bevist min selvdesiplin og selvstendighet gjennom å få gode karakterer og gode eksamener gjennom fjernundervisning.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 NKI kjører mye sitt eget løp når det kommer til pensum og undervisning, og har såvidt jeg har sett ingen samarbeidsavtale med høyskoler eller universiteter. Selvfølgelig vil det trekke ned for din del når du skal søke jobber. NKS f.eks bruker samme pensum og samme kompendier i undervisningen som de gjør på høyskoler og universiteter, og vil i så måte gi deg mye mer igjen i form av kunnskap du faktisk trenger. Ellers så har du jo AOF og utdanning.no eller hva det nå var. Men NKI med eget forlag og eget læremateriale ville jeg ikke brukt til annet enn å få studiekompetansen. Den tok jeg der. Strøk nesten i naturfag pga dårlig bok som knapt omtalte de temaene som kom på eksamen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 Signerer!!! Jeg kjenner fler som har gode jobber, godt rykte og suksess pga utdanninga fra NKI. Jeg tar utdanning gjennom NKI nå og jeg kunne aldri jobbet som det jeg utdanner meg til uten utdannelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå