Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 synes det er så veldig mange som ønsker seg jente. Hvorfor det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Fordi damer egentlig ønsker seg ei dukke som de kan flette håret på og pynte i rosa kjoler...?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Aner ikke. Ønsket meg gutt hele veien og jeg får gutt =) Jeg er mye mer guttemamma typen, har 3 brødre og elsker gutter og menn... Jenter syntes jeg fort er veslevoksne, sutrete og desverre ikke like søte.. skulle jeg få jente blir jeg selvfølgelkig like glad i henne, men jeg liker best gutter helt enkelt! Gleder meg hver dag til å bli gutte mamma <3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ønsket meg gutt, men fikk verdens herligste jente:=)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg synes det er mer stas med gutt enn med jente:) Digger guttemammaer og forhold med sønner er mer levedyktige enn forhold med døtre:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Fordi de fleste kvinner synes det er enklere med det samme kjønnet som seg selv. Kvinner har mer forståelse for sitt eget kjønn, naturligvis. Derfor vil nok de fleste(ikke alle) foretrekke en jente. Jeg ante ikke opp ned på gutten min til og begynne meg og forstår meg fortsatt ikke helt på gutter. Makan til rare vesener de er. Men er ufattelig glad i barnet for det:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 For meg er det det mor datter forholdet, og det å engang bli mormor, da jeg føler en mormor en nærmere sine barnebarn enn en farmor er (slik er det ihvertall i min familie) Jeg ønsker meg gutt også, men håper at jeg også er heldig nok å også få jente®, og det ønske står gjerne sterkere fordi det å få jente er "vanskeligere" enn gutter, prosentvis sett. Jeg har ikke barn enda, og håpte først veldig på jente. Men så hadde jeg en drøm der jeg kom hjem fra sykehuset med en gutt, og alle skulle holde og låne gutten min, og jeg fikk ikke ham tilbake. Nå ønsker jeg svært å få gutten min, og det gjør absolutt ingenting om han kommer først. Men sånn helt ærlig, så tror jeg mødre ønsker seg jenter, og fedre ønsker seg gutter, av den enkle grunn at vi identifiserer oss mest med vårt eget kjønn. Det er jo ikke dermed sagt at vi ikke blir glad i de barna vi får, "riktig" kjønn eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 utrolig teit å si! At det er mer stas med gutter!!!!!!!!!!!!!! Hva hvis du får ei jente? Jeg har en av hver, og det er like stas med begge to!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Mor-datter forholdet er vel temmelig oppskrytt? Alle tror de skal få så fantastisk forhold til sine døtre, men få har så fantastiske forhold til sin mor. Mitt forhold til min mor er helt greit, hun er min mor og jeg er glad i henne. Men vi er ikke bestevenner av den grunn, og jeg tror min eldre bror har et langt nærere forhold til henne enn det jeg har. Jeg har begge deler og tenker ikke så mye på dem som gutt eller jente, men som den flotte lille personen de er, hver for seg og helt uavhengig av kjønn.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Skulle bare ha ett barn og må si jeg håpte innerst inne på at det ble en liten tulle, (selv om jeg hadde syntes det var stas med en gutt også). Hvorfor? Ikke sikker. Innbiller meg at jeg lettere kan få et flott forhold til henne når hun blir voksen. (Det går helt sikkert med gutter også), men ser at min mor har nok et nærere forhold til meg enn til broren min, selv om hun elsker oss begge to like høyt) Han er litt typisk mann og ringer ikke og spør om hjelp, ringer ikke og spør hvordan det går, bare for å gjøre det, glemmer bursdager og andre ting. Mulig han er litt spesiell, men tror ikke det er så veldig uvanlig for mannfolk å være litt slik. Har nok også et lite håp om å bli mormor. Det er slettes ikke sikkert jeg blir det (det er fullt og helt opp til henne, men sjansene er i alle fall større enn om jeg bare hadde hatt en sønn.) Hvorfor mormor og ikke farmor? Innbiller meg at ofte kommer farmor i andre rekke fordi mammaen til barna gjerne involverer sin egen mor i større grad enn svigermor. Sikkert fordi det er enklere å spør sin egen mor om hjelp, barnepass osv. Jeg unngår forresten rosa så godt det lar seg gjøre, forresten;)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #12 Skrevet 3. oktober 2010 Det er tydeligvis helt legitimt å si det motsatte. Jeg har lest gangske mange tråder her inne som går på hvor triste og skuffet folk er fordi det "bare" er en gutt i magen. Så jeg gjentar: Jeg synes det er mer stas med gutter! Har selv tre av dem og skal ikke gi dem et liten søster:) Eneste jeg gruer meg litt til er å få svigerdøtre!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #13 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg må innrømme at jeg ønsket meg gutter, jeg er ikke veldig "girly" av meg selv og trives nok bedre heiende på sidelinjen av fotballbanen enn på badet for å hjelpe datteren med hårstrikkene. Jeg fikk gutter, men jeg fikk også jenter, og jeg ble selv overrasket over hvor liten betydning kjønnet har. Har to gutter og to jenter, den eneste forskjellen en klærne jeg tar på dem. Om de har innover eller utovertiss på innsiden av klærne har overhodet ingen betydning. Personlighetene er helt forskjellig, det er også interessene, trassen, kosen og alt annet. Man elsker disse små personene, og forholdet man får til dem har ingenting med kjønnet å gjøre, ingenting i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #14 Skrevet 3. oktober 2010 nei det er ikke greit å si det motsatte heller! Og du syntes det er stas med gutter fordi du ikke vet hva det vil si å ha jenter vet du!! Vær glad for de barna man har, sier jeg! Uansett kjønn!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #15 Skrevet 3. oktober 2010 Fordi man selv kan identifisere seg med en jente. Det er lettere å tro at man forstår seg på jenter og man kan ha samme interesser, uten at det nødvendigvis er sant. Jeg har en jente og skal nå ha en gutt. Om jeg måtte velge, så hadde jeg valgt jente. Men jeg vet ingenting om hvordan det er å ha gutt, det er sikkert like stas det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #16 Skrevet 3. oktober 2010 fordi gutter blir menn.. Jenter blir oppegående, omsorgsfulle, snille, velmenende, intelligente, sterke kvinner..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #17 Skrevet 3. oktober 2010 Tja, stemmer ikke helt det heller synes jeg. Sønnen min er meg opp av dage, vi har akkurat samme personlighet. Det går meg nesten på nervene av og til, at han er så lik meg Datteren min er veldig lik pappaen sin, hun er en liten tøffing jeg bare må le av. Tror aldri jeg kan forstå meg på det lille mennesket, jeg kan bare elske henne også kan pappaen forstå henne. De har et utrolig nært forhold. Så kjønnet har ikke alltid betydning der heller....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #18 Skrevet 3. oktober 2010 De blir sånn anonyme dibkjærringer med en tanke i hodet. REIMA!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå