Gå til innhold

Tips en dame med pcos som sliter med å bli gravid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen spesielle tiltak som har funket for andre slitere?

Tusen takk for råd og tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Metformin/glucophag tbl hjalp meg i alle fall. Levaxin pga stoffskifte m nr to i tillegg til Metformin. Så greit å sjekke stoffskiftet i tillegg. Pergo er det mange som har hjelp av også. Få henv til en spes. i gyn ev endokrinolog som kan mye om dette. Lykke til:-D

Skrevet

Pergo hjalp meg. Ble gravid på første kuren :o)

Skrevet

Byrja med pergotime, men vart ikkje sus på sakene før eg fekk metformin i tillegg. Fekk dette hjå spesialist i gynekologi.

Skrevet

Slank deg hvis du er overvektig, det er vel det sunneste alternativet! :)

Skrevet

dropp karbohydrater, spis rå grønnsaker hver dag, ut i naturen og slutt å røyke:)

Skrevet

Mange har faktisk veldig god effekt av å følge streng lavkarbo diett, har med insulinnivået å gjøre. Jeg har selv gått på metformin og flere kurer med pergo. Her måtte det IVF til, og har fått to skjønne unger til slutt!

Ønsker deg masse lykke til! Ikke alle som trenger ivf, men om det skulle komme til det, så er ikke pcos den værste diagnosen man kan ha! Veldig mange med pcos lykkes med prøverør.

Hold motet oppe, vet hvor tøft det er når spiren lar vente på seg.

Skrevet

Jeg har prøvd med pergo med det hjalp ikke. Metforfin også, men det ble jeg skikkelig dårlig av. Har 2 barn med prøverør. Denne gangen går jeg på ketolysekuren,(lavkarbo) trenger ikke metformin da. Fikk i alle fall mensen noen uker etter at jeg hadde begynt og satser på at vi kan få en hjemmelaget baby neste gang. Du kan vel også kjøpe deg en fertilitetsmonitor for å se om du har eggløsning.

Skrevet

Ketolyse (ekstrem lavkarbo) hjelper på dem som sliter der ja!! Dette er bevist..

Skrevet

metformin er det som er mest hjelpsomt for de fleste, da dette i tillegg senker faren for SA.

Ellers er lap med punktering av cystene også noe man burde tenke over, og er man overektig, prøve å komme seg ned i vekt.

Noe som også kan hjelpe er 3 mpneder på diane35 (p pille) en del jenter med pcos får da spontant EL når de slutter med pillen fordi hormonene da fungerer bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...