Gå til innhold

Barna leker ikke alene:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske fortvilende..de kjeder seg veldig fort, og ikke søren om de vil leke alene med noen av lekene sine.

Ingen av dem har noen gang lekt alene..de hender jo men da er snakk om max 10 min:(

Noen råd? Er det slik at barnehage barn blir slik fordi de er vant med at alt blir organisert eller hva?

3 og 4år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. jentene våre har alltid lekt fint "alene", men de har jo alltid hatt hverandre da (13 mnd mellom) men det ser det ut som dine har også?

Lilleknott her på 2 år leker fint alene han mens jeg kan lage middag feks;)

Alle våre har gått i barnehage så tror ikke det har noe med saken å gjøre, men du kunne kanskje prøvd å legge opp litt for de.

Feks hvis du skal lage middag eller noe; la barna velge mellom 2-3 ting som de kan gjøre feks tegne, perle, bygge lego, dukker osv (vet ikke om du har jente eller gutt..)

Hvis de velger å tegne så kan du jo ta frem ark, farger og det de trenger og plassere de ved kjøkkenbordet. Så kan du da si at nå kan de sitte fint å tegne mens mamma lager middag.

Du har kanskje prøvd det, men har desverre ingen andre råd til deg. Her gikk lilleknott fra å være en klegg som hang på meg hele tiden, til å plutselig ville være på rommet å bygge med lego eller togbane over natten;)

Skrevet

Tror noen leker alene og noen ikke. Guttten min har vært en som aldri lekte alene. Nå er han stor, men er fortsatt sånn. Mens jenta mi leker og styrer masse alene. Liker nesten det best.

Skrevet

Jeg har jobbet i bhg, og langt i fra mye leke aktiviteter som er organisert. Det er derimot mye frilek, så tror nok ikke det har noe med det å gjøre.

Kanskje du må være med å leke, så du hjelper de litt i gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...