Gå til innhold

Amming og silikon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her inne som har silikonpupper og hvordan dere gjør/har tenkt det ang amming.

Jeg har selv silikonpupper men har hørt at amming kan ødelegge silikonen osv....Noen med erfaringer rindt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og hadde ikke med mine to første (-95 og -98) så jeg er også spent på om noen har erfaring med dette.. Man hører jo mye rart, men jeg kjenner faktisk til flere som har ammet som normalt med silikon, men som lakk mye mer fordi det er mer press i en silikonpupp ;) Du vet silikonen er jo kapslet inn, så den blir ikke berørt ;)

Skrevet

Jeg har ikke silikon selv, men jeg har venner og bekjente som har dette og har ammet uten noen som helst form for problemer.

Faktisk ingen av dem som har hatt problemer med dette, så den bekymringen ville jeg ikke tatt før det ble aktuelt :)

Skrevet

Har hørt veldig mye forskjellig angående dette..

Tror det kommer litt ann på hvor lenge du har hatt de, om de ligger over eller unnder brystmuskelen.

Men jeg ville bare hørt med lege og/eller jordmor.

Så kan de undersøke deg. se hvordan ting ser og kjennes ut..

Har hørt om folk som har tatt det ut når de har blitt gravid, og folk som har ammet med silikonen :)

Skrevet

Jag lurade också väldigt mycket på detta och før att vara på den smarta sidan kontaktade jag min kirurg INNAN jag blev gravid. Jag tänkte att det kanske skulle vara en god idé att ta ut silikonet, bli gravid, amma och sedan sätta in det igen. Men enligt min kirurg skulle detta inte vara nödvändigt. De allra flesta har inga problem att amma med silikon och andra upplever det som vanskligt eftersom puppene är så sprengstore, men å andra sidan kan man ju ha problem med amning även utan sillisar. Samma gäller med "formen" på brösten. Brösten förändras naturligt nok efter amning, men har man silikon kan det hända att brösten förändras mindre eftersom silikon också fungerar som "stöd" åt brösten.

Jag har flera väninnor med silikon som ammat och de har inte haft några som helst problem varken under eller efter amningstiden.

Jag tror knappast att amningen kan ödelägga ditt silikon, men det kanske kommer an på vilken type silikon du har. Jag har "geléhallon" (som det kallas i sverige) vilket är den vanligaste typen att använda idag. Kontakta stedet var du opererade dig och hör med dem. Det är en viktig fråga trots att det nog inte är någon fara.

Lycka till.

Skrevet

Hei☺

Jeg har ammet begge mine barn, og har silikon. Det har ikke vært noe problem i det hele tatt. Har hatt masse melk også.

En jordmor sa til meg at de som har silikon kan ha mer melkespreng, da det er litt trangere enn naturlig pupper.

Jeg hadde VELDIG melkespreng. Men ettersom jeg kun har ammet med silikon, vet jeg ikke om det er representativt.

Har flere venninner som har silikon, og alle har ammet sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...