strekkmerketrollet Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 kvar fekk du tak i oppskrifta, og kva tråd brukte du?
tine0810 Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Hei, hei. jeg har strikket mange tepper med garn fra nøstebarn. Både 2-tråds og 3-tråds. Synes de blir kjempefine:-) Og babyene (og litt større barn også) elsker dem. De blir mye brukt! Tips: Strikk på skrått (begynn med 3 masker, og øk en maske for hver pinne) i stedenfor å legge opp alle maskene med en gang.....jeg synes det blir mye finere! Når du har kommet til 180 masker (med 3 tråds), eller til hvor stort du ønsker teppet (2 tråds strikker jeg til 220 masker ca), så feller du en maske for hver pinne. Dersom du strikker 3 masker før du øker (og feller) med en maske får du en fin "hull-kant" rundt teppet. Lykke til:-)
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Husker ikke helt om jeg brukte to eller tre tråds, men jeg la op 160 masker og strikket til 200 gram ar ferdig. Blir like fint det om å strikke diagonalt (jeg er ikke så glad i diagonale mønster hverken på flisegulv eller annet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå