Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Leverer dere barna i bhg de dagene der dere jobber sent fks? Har dere barna hjemme de dagene dere har fri ? Har en jente på snart 21 mnd, og hun trives veldig godt i bhg. Usikker på når det er "greit" å levere og når det er greit å hente. Hun kjeder seg veldig hjemme, åpner kjøleskap, hiver ting i do ol. når hun kjeder seg. Hun er veldig mammadalt, sutrer og henger i bena på meg spesielt når jeg er tilstede, aldri med andre når jeg ikke er der. Har litt dårlig samvittighet for å si det, men synes faktisk det er enklere å ha henne i barnehagen enkelte dager, enn en hel dag hjemme med meg før jeg skal på jobb! Og vi koser oss masse i helgene, sånn at det er sagt.
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 HUn er der i kjernetiden i allefall (09.30 til 13.30). Jeg benytter anledningen til å trene, husarbeid, gjøre unna greier.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Hos oss går guttungen i bhg selv om jeg er hjemme på dagtid rett som det er. Han trives kjempegodt i bhg, og oppfører seg ellers ganske likt som dattera di når han er hjemme... De dagene jeg har fri på dagtid leverer jeg ham endel senere enn når jeg skal på jobb, ofte ikke før kl ni, og jeg henter ham gjerne litt tidligere enn vanlig også, rundt to eller noe sånt, sånn at vi får litt flere timer sammen enn om jeg hadde levert og hentet som på en "vanlig" arbeidsdag.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Hos oss går guttungen i bhg selv om jeg er hjemme på dagtid rett som det er. Han trives kjempegodt i bhg, og oppfører seg ellers ganske likt som dattera di når han er hjemme... De dagene jeg har fri på dagtid leverer jeg ham endel senere enn når jeg skal på jobb, ofte ikke før kl ni, og jeg henter ham gjerne litt tidligere enn vanlig også, rundt to eller noe sånt, sånn at vi får litt flere timer sammen enn om jeg hadde levert og hentet som på en "vanlig" arbeidsdag. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg jobber på småbarnsavd. og vi har flere turnusmødre hos oss. Ei av dem er helt enestående når det gjelder planlegging og strukturering av dagene sine. Vi får levert turnusen hennes i god tid, slik at vi vet når barnet hennes kommer til å være i bhg. Har hun dagvakt, kommer de kl 07.15. Jobber hun kveld, kommer de ikke før kl 10.30, for da har de en rolig morgen og koser seg hjemme. Likevel har mor tid til å tenke på seg selv før hun skal på jobb. Og de dagene hun har fri, har barnet også fri. Vi forventer ikke at alle skal levere så konkret plan over dagene, men du verden så deilig det er for oss å vite. Og så er det så deilig å se at mor faktisk prioriterer på denne måten. Vi har også kjernetid fra kl 09.30, men vi kan ikke nekte noen å komme senere, de betaler faktisk for et tilbud, og bruker tilbudet etter eget behov. Men nettopp derfor er det så greit å vite at i dag kommer ikke h*n før kl 10.30, så da henger vi bare en lapp på døra hvis vi går på en spontan tur eller noe.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 hei Største barnet på snart 5 år går 4 dager i uka uansett fordi hun vil. Hun kan alltid velge¨på de dagene jeg har fri. Hender vi finner på noe aktiviteter hjemme(besøk ol) da tar hun fri. Minstemann på 20 mnd går 3 dager. Jeg har tilpasset turnus etter når jeg jobber, jobber 82 %. Han har alltid fri når jeg har fri og noen ganger fri når jeg skal på senvakt. Da ser mora mi etter han hvis hun har fri, Jeg synes han er så liten ennå at jeg vil ha han hjemme mest mulig, Han er også veldig selvstendig og flink til å leke. Men han liker seg veldig godt i barnehagen også så hadde ikke vært en dårlig løsning å sende han dit. Men jeg synes det er fint å kunne tilbringe tid med han når jeg har mulighet. Men er ikke slik at jeg sitter og leker med han hele tiden. Mere det at han henger med på det som skjer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå