Gå til innhold

spm ang om det er fullt på sykehuset....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som man skal føde på når det setter i gang. Kan man da velge og få føde hjemme??? skal på ahus, men ting kan jo skje før termin/etter termin og så er det plutselig fullt da. og jeg skal absolutt ikke på ullevål under noen omastendigheter!!! det er det jeg gruer meg mest til for å føde, å ikke få komme på rett sykehus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på dette altså, men trodde en hjemmefødsel måtte planlegges litt bedre... Det skal vel være en jordmor til stede der også og sikkert noe utstyr og sånn klart...?

Får håpe du får føde på Ahus :)

Skrevet

okei, ja man må vel ha avklart hjemmefødsel på forhand.... men skulle det være fullt på ahus, så legger jeg meg i gangen dems og føder dær, hehehe.

Skrevet

bare ikke kast meg ut av ahus da, jeg nekter og å dra til ullevål :P hehe.. men riksen har jeg bare hørt positive ting om så kan vurdere det ;) hehe

Skrevet

nejda, føder gjærne heller ute på parkeringsplassen på ahus enn å dra på ullevål! :)

Skrevet

Hva har dere egentlig hørt om ullevål ?

Skrevet

Jeg har fått plass på ahus, så de hadde ikke klart å kaste meg ut :D Det er sit jeg skal, og sånn er det med den saken. Med mindre fødselen ikke er skikkelig i gang har de ikke lov til å sende deg avgårde heller, uansett om du egentlig har plass der eller ei

Skrevet

De sender nok ikke politi hjem til deg om du velger å føde hjemme. Men du får nok ikke med deg noen til å hjelpe, heller, så da er det kanskje greit å godta et annet sykehus.

Føyer meg inn i rekken av folk som lurer på hva som er galt med Ullevål..

Skrevet

huff, jeg skal også føde på Ahus.. og jeg nekter også å bli flytta til ullevål.. det har jeg liten lyst til altså... men kan de gjøre det da? flytte deg til et annet sykehus når du har fått plass der??

Skrevet

for min egen del så går det på opplevelser på gyn pol klinikken da jeg gikk der før jeg ble gravid, og at de opplevelse har andre med risikosvangerskap delt med meg som gjorde at jeg ville på riksen eller ahus.. nå er jeg kjempefornøyd med ahus og føler jeg kjenner det sykehuset bedre så er mye derfor jeg vil føde der og ikke på et nytt og fremmed sted.. dessverre så synes jeg de har det alt for travelt på ullevål og jeg har sittet igjen med flere spm når jeg dro enn hva jeg hadde når jeg kom.. for de jeg kjenner som ikke har risikosvangerskap så har jeg bare hørt positive ting :)

Skrevet

vet ikke hvordan det er med og bli flytta, jeg har fått fødeplass på ahus så, håper jo at det går bra, men man vet jo aldri.Satser på at det ordner seg, var bare spent på om hvilke rettigheter man har om det skulle være fullt når man skal til fødeplassen sin.

Tildere som lurer på det med at jeg i allefall ikke skal til ullevål er med at jeg hadde en ex.u i fjord, 2 dager før jeg fikk hjelp så var jeg kontroll med store smerter og veske over livmor på ullevål, fikk beskjed om at dette var kansje et sprukket egg så skulle bare dra hjem. 2 dager etter ble jeg sendt til rett sykehus i ambulanse (ahus som jeg hører til) med store indre blødninger som holdt på å gå ut på levra, sprukken eggleder og lå bare å rista for jeg var ganske borte. Så.... sier meg veldig skeptisk på ullevål etter det. Derfor vil jeg ikke dit. Men det er da bare min erfaring jeg kan svare for. Vet ikke med de andre som ikke vil dit.

Skrevet

for min egen del så går det på opplevelser på gyn pol klinikken da jeg gikk der før jeg ble gravid, og at de opplevelse har andre med risikosvangerskap delt med meg som gjorde at jeg ville på riksen eller ahus.. nå er jeg kjempefornøyd med ahus og føler jeg kjenner det sykehuset bedre så er mye derfor jeg vil føde der og ikke på et nytt og fremmed sted.. dessverre så synes jeg de har det alt for travelt på ullevål og jeg har sittet igjen med flere spm når jeg dro enn hva jeg hadde når jeg kom.. for de jeg kjenner som ikke har risikosvangerskap så har jeg bare hørt positive ting :)

Skrevet

Jeg er også redd for å bli sendt ti ullevål, har maaange dårlige erfaringer derifra, dessverre. Jeg hører til ullevål, men fått søkt meg plass til AHUS. Veldig fornøyd med å komme dit, er det fullt når jeg skal føde skal jeg passe på å komme til riksen, ullevål er i hvertfall helt utelukket. Men tror ikke det skal bli noe problem, vi føder ikke akkurat når flest føder, så får nok føde der vi har fått plass.

Også skal det bli så fint å føde på de store, flotte, nye fødestuene. Og hotellet ser veldig fint ut...

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg ikke har hatt vært på noe sykehus før så kan ikke si hvor det er dårlig eller bra.. men har selv hørt en del om ahus som har gjort meg skeptisk til det sykehusett.. Men det vil jo alltid være noen som får dårlig behandling overalt og det er gjerne de historiene vi hører og de som blir sittende igjen ... Og ikke blir det bedre hvis man har opplevd ting selv..

Men skjønner godt Nurke84 ! Når man opplever slike ting så blir det jo helt klart noe annet, får bare håpe du får det fint på ahus da så du ikke må reise Norge rundt hvis du skla få en baby til senere.

Selv har jeg en tante som er jordmor på Ullevål så jeg gleder meg masse til å føde der i og med at hun skulle gjøre alt hun kunne for å være med på min fødsel.. :)

Skrevet

Ja hadde jeg ikke hadt en så dårlig erfaring den gangen på ullevål så har jeg ikke hadt no i mot å dra dit, men er vel sånn det er om man har hadt en dårlig opplevelse, heldigvis er det fler sykehus og velge mellom hær. :)

Jenny_m : så kosli at du har en tante som er jordmor :) blir sikkert flott :D Håper hun får være med på din fødsel ;)

Skrevet

Ja det er nok sånn for alle tenker jeg og som du sier så er det godt vi har en del å velge mellom vi som her "nede" i nord er det sikkert ikke like lett å velge og vrake.

Ja syns det er utrolig deilig å ha en jordmor i fam. Gjør det veldig lett når jeg lurer på noe :) Men ikke hun jeg går til når jeg går til kontroll og det er litt greit det også syns jeg. Kan bli litt "mye" når man kjenner personen.. Så jeg var hos min jordmor på kontroll i dag og hodet har festet seg :D Tjohoo, nå kan han bare ploppe ut :)

Skrevet

Jeg har også hatt en xu og havnet på Ullevål, rett i ambulanse fra legevakten. Da sto det 7 fantastiske leger, sykepleiere etc og ventet på meg og jeg fikk veldig god behandling. Eggleder hadde sprukket og jeg hadde 1,6 l blod i buken. Så mine erfaringer med Ullevål er gode. Syn HI ikke har samme erfaring. Men jeg tror alle her inne kan si at de har hørt et eller annet negativt om alle sykehus.

Jeg har hørt at det er mest fullt på våren og sommeren, så du som har risikosvangerskap blir sikkert ikke sendt videre.

Skrevet

Ja jeg hadde nok ikke ville dratt til ahus om det hadde hendt det samme med meg dær, sikkert blitt at jeg hadde ville dra til ullevål da heller :)

Men men, er de erfaringene som setter seg. Så går på egen erfaring når jeg velger sykehus osv osv osv.

mammatil....: syns det er supert at du fikk hjelp :) var vel bare uheldig jeg, men men. sånn kan det gå.

Da krysser jeg i allefall fingrene for at alle får komme dit de ønsker, og lykke til med fødsel alle sammen :) Jeg har full nedtelling nå, 8 uker til termin i dag, og jeg har svangerskapsdiabetes så tror ikke jeg skal gå over tia ;) hurra!!!

Skrevet

Hei,

du trenger ikke bekymre deg for å bli sendt til Ullevål. En venninne av meg som sokner til Ullevål søkte seg dit, men pga sein søknad (oppdaget graviditeten seint) var Ullevål fullt, og hun ble tildelt fødeplass på Ahus i stedet.

Da jeg var på omvisning på Ahus tidligere i høst sa de at det var minimale sjangser for at Ahus ikke hadde kapasitet til å ta imot fødende i oktober. Som regel var det de som tok i mot fødende som egentlig har fødeplass på Ullevål/Riksen. HVIS det blir aktuellt å avvise noen fødende blir de henvist til enten Asker og Bærum eller Kongsvinger, men det har ennå ikke skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...