Gå til innhold

Sushi??

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker sushi over alt annet spiselig her i verden, men er naa usikker paa om jeg fremdeles kan spise det? Har hoert litt forskjellig om akkurat det. Hva gjoer/tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger matportalen.no.

spiser sushi (bortsett fra de bitene man ikke kan spise)......

men er nøye med å bare spise fra bra restauranter....ikke fra "mannen på hjørnet" liksom....

Skrevet

Jeg spiser også sushi. Ligg unna tunfisk. Også bestiller jeg el går på steder jeg vet er trygge:-D Namme nam:-D

Skrevet

Men hvilke typer fisk faar dere servert og spiser uten problemer da?

Laks er jo en klassiker, men jeg bor i Spania, og utenom tunfisken (som ogsaa gaar mye igjen) gaar det mye i en fisk som kalles "smoerfisk" (hvertfall paa dansk) og den er min store favoritt! Kan jeg ikke spise den kan det bare vaere det samme :)

Noen som vet?

Skrevet

Rå salmalaks er en av de få kjøtt/fisk-ting som jeg orker å spise for tiden (jeg er gravid). Det skal visstnok gå veldig bra.

I Norge skal det gå bra å spise sushi på ordentlig restaurant, men unngå tunnfisk og andre "eksotiske" fisker, pga. fare for miljøgifter.

Skrevet

tror du kan spise smørfisk ja.. jeg har spist masse sushi hele svangerskapet (alt untatt tunfisk..)

Skrevet

Jeg har også spist mye sushi, og det eneste jeg unngår er tunfisk. Smørfisk tror jeg er helt greit..

Skrevet

Ja smørfisk spiser jeg også, Holder meg unna kun tunfisk. Men er du usikker, så hold deg til laks bare og ev maki m laks:-D

Skrevet

Laks, kamskjell, kveite, smørfisk, rødskjell, scampi, maki med soft crab eller californiamaki - det er masse man kan spise!

Tunfisk bør uansett ikke spises, både fordi den er truet og fordi den har mye kvikksølv. Sjekk i hvertfall at det ikke er Blue fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...