Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hei, min datter på 18 mndr har den siste mnd hatt noen runder med flask krupp. Hun sover nå, men jeg hører på pusten hennes og den fæle hosten at hun kommer til å få ett anfall iløpet av kvelden. Er det noe jeg kan gjøre for å forbygge at hun ikke får nytt anfall av dette?!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Hodet høyt, vinduet oppe... Ellers er det nok ikke så mye å gjøre, dessverre. Har du efedrin eller annen medisin hun har fått ved tidligere anfalll? Kan i tilfelle gi noe av dette?? Lykke til, ikke morsomt med falsk krupp, men det er heldigvis ikke farlig!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, du kan bygge opp med masse puter under ryggen hennes, evt løfte sengen/madrassen i ene enden slik at hun ligger høy med hode (kanskje bedre det siden hun er så liten). I tillegg kan du kle godt på henne og sette vinduet på fullt gap. Å komme opp med overkroppen og puste inn kald, og gjerne fuktig, luft hjelper ofte. Når våres har hatt dette har vi stått ute med dem en stund med dynen rundt dem, og da pleier de å komme seg. Når vi da har åpnet vinduet og sånt, så har de sovet roligere etterpå også.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Vi har Efedrin med Solbærsmak til jentene, det virker veldig godt. Har fått det noen få ganger. Du må få det på resept fra legen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Tusen takk! Har hatt på henne en lue og åpnet vinduet. Så håper det går forbi denne gangen. De andre gangene har jeg stått ute med henne, men nå er her ekstremt kaldt og mye sterk vind, så da vil jeg helst unngå det, så langt det går. Er det noe man kan gjøre for de ungene som tydligvis er litt mere plaget med dette enn andre? Skal høre om jeg kan få en resept på det, så vi har i om hun fortsetter å ha slike anfall.. HI
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Tror ikke du kan gjøre noe spesielt egentlig, de vokser det jo av seg når de blir større. De fleste ofte rundt 4-5 års alderen, noen litt senere. En jeg kjente sverget til å sette tørkestativet med våt klesvask på inne på rommet for å få større luftfuktighet der inne, mente det hjalp, men det har jeg ikke forsøkt selv.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Vil bare minne om at folkehelseinstituttet advarer mot bruk av efedrin. http://nrk.no/nyheter/norge/1.7096237
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg husker jeg hadde det da jeg var liten. Da tok bestefar meg ut på verandaen. Der satt vi med masse plass og så på stjernene og jeg fikk masse frisk luft. Det hjalp veldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå