Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Vi har det trangt økonomisk og har begynt å tenke på julegaver. Hva synes dere om dette? Nieser/nevøer: kr.100 Søsker: kr.200 Foreldre: kr.400 Vi gir ikke gaver til hverandre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Personlig ville jeg gitt mer til barna, får "ingenting" for 100 kroner... Foreldre er spm regel godt voksne, med økonomi til å kjøpe seg det de måtte ønske selv, og ofte gjør den generasjonen det også. Derfor kjøper vi alltid billigere gaver til dem, f eks en flaske vin etc. Ville kanskje brukt 200 på nieser/nevøer, og redusert til foreldre
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville snudd om litt, og gitt mest til nieser og nevøer jeg da. Det er jo gjerne barna som synes det er mest stas med gaver, selv om voksne også synes det er hyggelig å få noe:-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Ja, jeg også mener at barna skal ha mest ) Men du; dette er jo noe du bør avtale med de andre i familien DIN!! PS: Jeg er ferdig med julegavene jeg )))
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ville kuttet ut å gi gaver til de voksne i familien, men latt ungene lage noe til dem. Tips: Gavekort på kino
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er nok litt enig med 19.16 her. Men det kommer jo veldig ann på hvordan kulturen er i deres familie så det går jo egentlig ikke å gi råd på dette. Vi gir for eksempel ikke til søsken (altså våre søsken), vi gir 200-300 til nieser og nevøer og 400-600 til foreldre. Vi har avtalt dette med søskenene våre og vi synes dette er greit. Jeg synes du burde gi utfra hva det er kultur for i deres familie. Hvis det du skriver er det som er vanlig hos dere så er det jo sånn det skal være:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 He he 19.19 mener du at barna skal lage gavekort på kino da eller??
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 vi ligg på 250-300.- til foreldre, ellers likt. De siste 2 årene har vi spleist med min søster og svigerbror på gaver til forelder. Starter alltid tidlig med gaver. kjøpt 3 alt:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg hadde snakket med foreldrene mine og søsknene , og blitt enige om at man ikke kjøper gaver til de voksne - kun til ungene. Slik har vi det i dag, og dert er ganialt. Ikke fordi noen av oss har så dorlig råd, men vi trenger jo ingenting. Det blir et slit å finne på noe, og mer som å bytte penger... Da kan dere legge litt mer i gavene til ungene. 100 kr var veldig lite.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Hei. Jeg setter ingen prislapp på de ulike familiemedlemmene som vi gir gaver til. Hele familien vet at vi ikke har verdens beste økonomi, så vi gir gaver etter hva vi har råd til. Av enkelte så får vi mye mer tilbake enn det vi gir bort. Jeg prøver hele tiden å tenke på både bursdager og julegaver når det er ting på tilbud. Jeg kjøper ikke ting bare fordi de er på tilbd, men hvis jeg kommer over noe som jeg tenker er perfekt gave til noen så kjøper jeg det der og da. Vi har et utgangspunkt for hva vi maks gir til de forskjellige sånn at det ikke går over hva vi har råd til, men det er mest ment som en pekepinn. Jeg er enig med flere at det burde være en litt annen fordeling enn du skisserer. Bar trenger ofte mye gjennom oppveksten så det finnes mye å ta av og selv om du også finner gode gaver til en hundrings så bruker ihvertfall vi noen ekstra kroner på barna og heller mindre på voksne. Jeg vet at mange "store" familier har ordninger hvor de voksne ikke lenger får gaver når de får barn og at de også har blitt enig om grensen for hva gaver skal koste og da kan man f.eks spleise hvis man vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå